Čínští turisté jsou stále významnějšími zákazníky v tuzemských obchodech. Letos na ně připadla už desetina částky, kterou zde utratili návštěvníci ze zemí mimo Evropskou unii. V roce 2007 byl přitom podíl Číňanů na tržbách sotva tříprocentní.

Vyplývá to z analýzy společnosti Global Blue, která cizincům zprostředkovává vratku DPH. Analýzu má exkluzivně k dispozici týdeník Ekonom.

Turisté ze zemí mimo EU si každý rok nechají vrátit DPH za zboží za zhruba tři miliardy korun. Desetiprocentní podíl z této částky vynesl Číňanům druhé místo v žebříčku mimounijních turistů, kteří v Česku nejvíce utrácejí. První příčka patří již tradičně Rusům, kteří jsou zodpovědní za zhruba polovinu nákupů.

Příslib dalšího utrácení

Zatímco celková útrata Rusů se za prvních deset měsíců letošního roku zvýšila oproti období leden – říjen 2011 podle Global Blue pouze o 38 procent, v případě Číňanů vyrostla podstatně více – o 76 procent. Výrazný růst útraty čínských turistů by přitom měl pokračovat i v budoucnu.

"Loni k nám přijelo 108 tisíc čínských návštěvníků. Od roku 2007 vzrostl jejich počet o takřka 200 procent. Tento trend se projevuje po celé Evropě a lze očekávat, že bude pokračovat. V Číně totiž rychle roste podíl těch, kteří si mohou dovolit nákladné cesty do Evropy," shrnuje tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková.


Týdeník Ekonom - č. 46/2012PODROBNOSTI Z EXKLUZIVNÍ STUDIE NALEZNETE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 15. LISTOPADU.banner 2


Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 0 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.