Na trati z Prahy do Ostravy už je plno, vzkazují Radim Jančura a Leoš Novotný. "Obecně ale český trh snese i 10 dopravců a z nich může být i šest skutečně velkých. České dráhy brzy zmizí z nedotovaných tratí, vycouvají i z kolejí mezi Prahou a Ostravou," tvrdí Radim Jančura.
A jde i o to, kde seženou peníze na další rozvoj. Leoš Novotný například v pořadu Face to Face popřel nedávné spekulace o tom, že chce se svou společností Leo Express zamířit na pražskou či varšavskou burzu. "Přišli a dali nám nabídku. My se ale teď toutu cestou rozhodně nechceme vydat. Peníze sháníme především v Londýně," říká pro IHNED.cz.
Kam by v Česku měly vést koleje a nevedou?
Leoš N.: Koleje by měly vést podél dálnice D1 do Brna. Z Brna do Vídně už je to dobré, jen rakouská strana ještě musí zrychlit.
Radim J.: Chybí především koridor směrem na Norimberk a Mnichov, proto do vybudování infrastruktury provozujeme ve spolupráci s Deutsche Bahn 7x denně spojení do Norimberku a 5x denně do Mnichova.
S jakými pocity jezdíte dnes v Česku vlakem?
Leoš N.: S pocity naděje, že brzy díky konkurenčním a inovativním snahám soukromých dopravcům povýšíme standard cestování na západoevropskou úroveň.
Radim J.: Nostalgie a vzpomínky na mládí.
VIDEO: Vyzyvatelé Českých drah před kamerami IHNED.cz:
Vyzyvatelé Českých drah před kamerami: Na trati Praha-Ostrava už je plno
– Deset byznysových témat rozdělených do stejného počtu pravidelných pořadů.
- Na HNByznys.IHNED.cz diskutujeme jen s těmi, kteří ve světě byznysu skutečně něco znamenají a dokáží dění ve svém oboru skutečně rozhýbat.
- Začínáme s tématem konkurence na železnici, do konce roku bude následovat ještě bankovnictví a energetika.
Všechny díly F2F najdete - ZDE.
Hrál jste si někdy s vláčky?
Leoš N.: Ne nijak zvlášť.
Radim J.: Ano, měl jsem vláčky.
Jaká vlastnost je nutná pro úspěch na železnici?
Leoš N.: Vytrvalost.
Radim J.: Neočekávat velké zisky, dělat něco pro lidi.
Kým byste chtěl být, kdybyste nebyl sám sebou?
Leoš N.: Postgraduálním studentem Stanford University/MIT, obor informatika, měl bych každý měsíc nový nápad na IT/online/e-commerce start-up a spolu s venture capital fondy bych tyto projekty realizoval v dynamickém a zábavném Silicon Valley.
Radim J.: Sám sebou.
Den s Leošem Novotným
V čem jste opravdu dobrý?
Leoš N.: "Orchestrování" lidí, tzn. rozdat velký úkol na menší mezi správné, kompetentní a talentované lidi a dohlížení na postupnou "stavbu" velkého díla.
Radim J.: Empatie do zákazníka.
Jaký titulek byste si rád přečetl na titulní straně Hospodářských novin?
Leoš N.: "Stát bude řízen jako firma".
Radim J.: "Vláda je mrtvá, ať žije vláda".
Čeho a koho se ve vašem oboru nejvíce bojíte?
Leoš N.: Obávám se snad jen změny kurzu politiky ministerstva dopravy v otázce liberalizace železnice. Bojím se nového ministra dopravy, který přijde po tom současném a který to podle mého názoru vede správně.
Radim J.: Ničeho.
Vyzyvatelé Českých drah před kamerami: Na trati Praha-Ostrava už je plno
Den s Leošem Novotným
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist