Na trati z Prahy do Ostravy už je plno, vzkazují Radim Jančura a Leoš Novotný. "Obecně ale český trh snese i 10 dopravců a z nich může být i šest skutečně velkých. České dráhy brzy zmizí z nedotovaných tratí, vycouvají i z kolejí mezi Prahou a Ostravou," tvrdí Radim Jančura.
A jde i o to, kde seženou peníze na další rozvoj. Leoš Novotný například v pořadu Face to Face popřel nedávné spekulace o tom, že chce se svou společností Leo Express zamířit na pražskou či varšavskou burzu. "Přišli a dali nám nabídku. My se ale teď toutu cestou rozhodně nechceme vydat. Peníze sháníme především v Londýně," říká pro IHNED.cz.
Kam by v Česku měly vést koleje a nevedou?
Leoš N.: Koleje by měly vést podél dálnice D1 do Brna. Z Brna do Vídně už je to dobré, jen rakouská strana ještě musí zrychlit.
Radim J.: Chybí především koridor směrem na Norimberk a Mnichov, proto do vybudování infrastruktury provozujeme ve spolupráci s Deutsche Bahn 7x denně spojení do Norimberku a 5x denně do Mnichova.
S jakými pocity jezdíte dnes v Česku vlakem?
Leoš N.: S pocity naděje, že brzy díky konkurenčním a inovativním snahám soukromých dopravcům povýšíme standard cestování na západoevropskou úroveň.
Radim J.: Nostalgie a vzpomínky na mládí.
VIDEO: Vyzyvatelé Českých drah před kamerami IHNED.cz:
Vyzyvatelé Českých drah před kamerami: Na trati Praha-Ostrava už je plno
– Deset byznysových témat rozdělených do stejného počtu pravidelných pořadů.
- Na HNByznys.IHNED.cz diskutujeme jen s těmi, kteří ve světě byznysu skutečně něco znamenají a dokáží dění ve svém oboru skutečně rozhýbat.
- Začínáme s tématem konkurence na železnici, do konce roku bude následovat ještě bankovnictví a energetika.
Všechny díly F2F najdete - ZDE.
Hrál jste si někdy s vláčky?
Leoš N.: Ne nijak zvlášť.
Radim J.: Ano, měl jsem vláčky.
Jaká vlastnost je nutná pro úspěch na železnici?
Leoš N.: Vytrvalost.
Radim J.: Neočekávat velké zisky, dělat něco pro lidi.
Kým byste chtěl být, kdybyste nebyl sám sebou?
Leoš N.: Postgraduálním studentem Stanford University/MIT, obor informatika, měl bych každý měsíc nový nápad na IT/online/e-commerce start-up a spolu s venture capital fondy bych tyto projekty realizoval v dynamickém a zábavném Silicon Valley.
Radim J.: Sám sebou.
Den s Leošem Novotným
V čem jste opravdu dobrý?
Leoš N.: "Orchestrování" lidí, tzn. rozdat velký úkol na menší mezi správné, kompetentní a talentované lidi a dohlížení na postupnou "stavbu" velkého díla.
Radim J.: Empatie do zákazníka.
Jaký titulek byste si rád přečetl na titulní straně Hospodářských novin?
Leoš N.: "Stát bude řízen jako firma".
Radim J.: "Vláda je mrtvá, ať žije vláda".
Čeho a koho se ve vašem oboru nejvíce bojíte?
Leoš N.: Obávám se snad jen změny kurzu politiky ministerstva dopravy v otázce liberalizace železnice. Bojím se nového ministra dopravy, který přijde po tom současném a který to podle mého názoru vede správně.
Radim J.: Ničeho.
Vyzyvatelé Českých drah před kamerami: Na trati Praha-Ostrava už je plno
Den s Leošem Novotným
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist