Tradiční receptura, místní suroviny, žádná aditiva. To jsou zaklínadla, na která reaguje stále více spotřebitelů. Jednou z prvních odpovědí na superlevné potraviny záhadného původu byly farmářské trhy. V posledních dvou letech však přibývá obchodníků sázejících na to, že lidé chtějí kvalitní potraviny kupovat častěji než jednou za týden.

Otevírají kamenné prodejny, které se běžně označují přídavným jménem "farmářské". Koncept je jednoduchý: vytvořit prostor, kde by se mohla setkávat nabídka českých zemědělců s poptávkou lidí, které neuspokojuje standardní "supermarketový" výběr.

"Chtěli jsme pořádat farmářské trhy každý den. Motivoval nás nedostatek kvalitního jídla na trhu v našem kraji - a z toho vyplývající ekonomicky zajímavé vyhlídky," popisuje pro týdeník Ekonom šéf společnosti Farmářský obchod Tomáš Popp. Svoji první prodejnu otevřel v Plzni na jaře 2011. Dnes pod značkou "Farmářský obchod" fungují přímo v Plzni dvě a jedna další v Klatovech.

Tyto prodejny zdaleka nepatří k ojedinělým projektům. Jejich majitelé shodně odhadují, že jich v republice může být celkem okolo padesáti. Zároveň předpokládají, že jejich počet dále poroste.


 

Týdeník Ekonom - č. 51-52/2012, obálkaKde a jaké farmářské obchody již existují?
Jaký nabízejí sortiment?
Jaký je jejich obrat?


VÍCE SE DOČTETE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, JEHOŽ SPECIÁLNÍ DVOJČÍSLO VYŠLO VE ČTVRTEK 20. PROSINCE.


banner 2

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se