Švédská automobilka Volvo AB zaplatí miliardu dolarů (necelých 19 miliard korun) za vstup na čínský trh. Tolik bude stát čtyřicetiprocentní podíl v čínském konkurentovi Dongfeng. Alianci tak vytváří světová dvojka a trojka na trhu s kamiony.
Čínská vláda se v posledních letech snaží co nejvíc domácí automobilky podpořit. Razí proto politiku, že kdo chce vyrábět v Číně a prodávat své vozy přímo, musí založit podnik s některou z místních automobilek.
Volvo zároveň musí dát Dongfengu přístup ke svým technologiím a know-how v oblasti distribuce.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.