Švédská automobilka Volvo AB zaplatí miliardu dolarů (necelých 19 miliard korun) za vstup na čínský trh. Tolik bude stát čtyřicetiprocentní podíl v čínském konkurentovi Dongfeng. Alianci tak vytváří světová dvojka a trojka na trhu s kamiony.

Čínská vláda se v posledních letech snaží co nejvíc domácí automobilky podpořit. Razí proto politiku, že kdo chce vyrábět v Číně a prodávat své vozy přímo, musí založit podnik s některou z místních automobilek.

Volvo zároveň musí dát Dongfengu přístup ke svým technologiím a know-how v oblasti distribuce.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se