Ivana Šachová

 

Vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze a poté pracovala ve společnosti Centrotex. V roce 1991 nastoupila jako referentka zahraničního obchodu do firmy SILEX, kterou založil mimo jiné její manžel Petr Šach. Po jeho náhlé smrti v roce 2004 se stala jednatelkou této firmy.

V roce 2010  v soutěži Ocenění českých podnikatelek se umístila na 1. místě v kategorii velká společnost.  V roce 2011 byla finalistkou soutěže Manažer roku. Ve volném čase ráda cestuje, příležitostně v zimě i v létě sportuje,  na chalupě tráví čas prací na zahradě, s přáteli ráda navštěvuje kulturní akce.

Polštáře, přikrývky, povlečení a textilní vybavení. Zboží, které si Češi kupují jednou za pět až deset let. To není moc často a obstát v takovém oboru není zrovna jednoduché, přesto společnosti Silex se to se značkou SCAN quilt povedlo.

Jednatelka firmy Ivana Šachová a její zaměstnanci ale museli před tím projít několika nejen čistě podnikatelskými překážkami.

Snad největší ranou byla náhlá ztráta původního jednatele a především manžela. Jak se celá firma vyrovnala s nečekanou událostí a změnami po ní? Na co by si měla dát firma v podobné situaci pozor a co očekávat? Jaké plány má podnik do budoucna?

Objevení díry na trhu

Firma Silex vznikla v roce 1990, kdy ji založil právě Petr Šach společně se svým kolegou Svatoplukem Štěpánkem. Zpočátku byl podnik zaměřený výhradně na vývoz tkanin, Ivana Šachová působila ve firmě jako referentka zahraničního obchodu.

"Měla jsem na starost zpracování zakázek, takže jsem znala obě strany – jak nákup a jednání s tuzemskými výrobci, tak prodej a jednání se zahraničními odběrateli. To byl vlastně vůbec nejlepší začátek nejen pro získání zkušeností v textilním oboru, ale osobně jsem poznala i všechny obchodní partnery. Pořád se ukazuje, že vše je postaveno na důvěře a osobních kontaktech," říká Šachová.

Zanedlouho po začátcích fungování firmy se ale s ohledem na celkovou situaci ukázalo, že pouze obchodování s tkaninami by mohlo být pro další budoucnost firmy trochu riskantní. "Manžel proto přišel s myšlenkou začít vyrábět přikrývky pro alergiky, které na tuzemském trhu nebyly. Bylo to něco, po čem tady byl hlad a navíc s tím měl zkušenosti ze Skandinávie, jelikož jsme tamním výrobcům dováželi tkaniny pro jejich výrobu," vysvětluje Šachová.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se