Americká internetová společnost Yahoo v prvním čtvrtletí zvýšila čistý zisk o 36 procent na 390 milionů dolarů (7,6 miliardy Kč) díky úsporným opatřením a úspěšným investicím.
Její tržby však klesly o sedm procent na 1,1 miliardy dolarů. Oznámila to v noci na středu firma.
Yahoo se nyní potýká s poklesem příjmů z internetové reklamy. Ty se propadly o 11 procent na 402 milionů dolarů. Údaje podle agentury AP naznačují, že Yahoo na trhu s reklamou čím dál více zaostává za konkurenty Google a Facebook. Akcie společnosti Yahoo po zveřejnění výsledků oslabily o více než čtyři procenta.
Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let minulého století to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dostihla konkurence.
Analytici tvrdí, že společnost v minulých letech zaspala a nedokázala včas reagovat na pokles příjmů z reklamy. Zatímco před pár lety byl pro Yahoo konkurentem především internetový vyhledávač Google, dnes už je to i internetová sociální síť Facebook.
Nová generální ředitelka Marissa Mayerová se nyní snaží zastavit pokles tržeb a vrátit firmě Yahoo její dřívější slávu. Upozornila však, že ozdravení Yahoo bude představovat dlouhodobý proces.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist