QR kódy nejsou žádnou horkou novinkou. Ve větší míře se však nimi setkáváme až v posledních dvou letech, což souvisí zejména s rostoucím používáním smartphonů. Po úvodním velmi vřelém přijetí tohoto nástroje ze strany marketérů, by se nyní mohlo zdát, že dochází k jistému vystřízlivění.

Objevují se už dokonce hlasy, které QR kódy posílají do propadliště dějin. Jsou tedy QR kódy již mrtvou záležitostí? Podle údajů z průzkumu, které zveřejnil eMarketer na konci ledna, má v USA ve věkové skupině 18 až 24 let se skenováním QR kódů umístěných v časopisech praktickou zkušenost 39 % respondentů.

V Evropě jsou čísla nižší, například v sousedním Německu má podobnou zkušenost pouze 27 % mladých lidí. Z výzkumu také vyplývá, že lidé skenují raději QR kódy v tištěné podobě, tedy například v časopisech, na plakátech, direct mailu nebo obalech. QR kódy umístěné v e-mailech nebo v TV reklamě ke skenování nelákají.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se