QR kódy nejsou žádnou horkou novinkou. Ve větší míře se však nimi setkáváme až v posledních dvou letech, což souvisí zejména s rostoucím používáním smartphonů. Po úvodním velmi vřelém přijetí tohoto nástroje ze strany marketérů, by se nyní mohlo zdát, že dochází k jistému vystřízlivění.
Objevují se už dokonce hlasy, které QR kódy posílají do propadliště dějin. Jsou tedy QR kódy již mrtvou záležitostí? Podle údajů z průzkumu, které zveřejnil eMarketer na konci ledna, má v USA ve věkové skupině 18 až 24 let se skenováním QR kódů umístěných v časopisech praktickou zkušenost 39 % respondentů.
V Evropě jsou čísla nižší, například v sousedním Německu má podobnou zkušenost pouze 27 % mladých lidí. Z výzkumu také vyplývá, že lidé skenují raději QR kódy v tištěné podobě, tedy například v časopisech, na plakátech, direct mailu nebo obalech. QR kódy umístěné v e-mailech nebo v TV reklamě ke skenování nelákají.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.