Letiště Václava Havla se má opět přiblížit světové konkurenci. Tentokrát v reklamě. Společnost JCDecaux se po převzetí vnitřních reklamních ploch na pražském letišti v září loňského roku pustila do jejich modernizace.

„Do reklamních ploch na pražském letišti se dlouhodobě neinvestovalo a staré reklamní nosiče postupně začaly dosluhovat. Od začátku celého projektu nám proto bylo jasné, že pokud chceme uspět, musí letiště snést srovnání s tvrdou konkurencí jiných evropských letišť,“ uvedl Jan Kábrt, obchodní a marketingový ředitel JCDecaux.

Exkluzivita pro zadavatele

Cílem modernizace je mimo jiné sjednocení formátů a snížení celkového počtu nosičů ve prospěch velkoformátových, a to kvůli zajištění exkluzivity zadavatelů.

„Toto je obecný trend používaný na všech letištích ve světě. Reklama na letišti je specifický obor a klienti zde právem očekávají, že jim bude poskytnuto více exkluzivního prostoru pro jejich prezentaci. Také plánování reklamy na letišti je zpravidla v delším časovém horizontu (většinou na jeden rok), a to nám dovoluje nabídnout klientům řadu ‚speciálních‘ řešení, která jsou mnohdy produkčně náročná a v rámci běžných kampaní, třeba na billboardech, se dají těžko uplatnit, nebo by se z časového hlediska nevyplatila. Je to více o prezentaci značky jako takové než o prezentaci jednotlivých výrobků a jejich parametrů či ceny,“ popsal Kábrt.freywille 2

Investice ve výši 50 mil. Kč

Společnost JCDecaux si na modernizaci ploch na letišti vyčlenila několik desítek milionů korun. „Pro letošní rok počítáme s rozpočtem asi 50 milionů, z čehož převážná část půjde hlavně do nových digitálních technologií. Nicméně v investicích do nových ploch a technologií (i když v menší míře) budeme pokračovat i následujících letech,“ uzavřel Jan Kábrt. Více čtěte v týdeníku Marketing & Media


 

cerruti

allianz