Letiště Václava Havla se má opět přiblížit světové konkurenci. Tentokrát v reklamě. Společnost JCDecaux se po převzetí vnitřních reklamních ploch na pražském letišti v září loňského roku pustila do jejich modernizace.
„Do reklamních ploch na pražském letišti se dlouhodobě neinvestovalo a staré reklamní nosiče postupně začaly dosluhovat. Od začátku celého projektu nám proto bylo jasné, že pokud chceme uspět, musí letiště snést srovnání s tvrdou konkurencí jiných evropských letišť,“ uvedl Jan Kábrt, obchodní a marketingový ředitel JCDecaux.
Exkluzivita pro zadavatele
Cílem modernizace je mimo jiné sjednocení formátů a snížení celkového počtu nosičů ve prospěch velkoformátových, a to kvůli zajištění exkluzivity zadavatelů.
„Toto je obecný trend používaný na všech letištích ve světě. Reklama na letišti je specifický obor a klienti zde právem očekávají, že jim bude poskytnuto více exkluzivního prostoru pro jejich prezentaci. Také plánování reklamy na letišti je zpravidla v delším časovém horizontu (většinou na jeden rok), a to nám dovoluje nabídnout klientům řadu ‚speciálních‘ řešení, která jsou mnohdy produkčně náročná a v rámci běžných kampaní, třeba na billboardech, se dají těžko uplatnit, nebo by se z časového hlediska nevyplatila. Je to více o prezentaci značky jako takové než o prezentaci jednotlivých výrobků a jejich parametrů či ceny,“ popsal Kábrt.
Investice ve výši 50 mil. Kč
Společnost JCDecaux si na modernizaci ploch na letišti vyčlenila několik desítek milionů korun. „Pro letošní rok počítáme s rozpočtem asi 50 milionů, z čehož převážná část půjde hlavně do nových digitálních technologií. Nicméně v investicích do nových ploch a technologií (i když v menší míře) budeme pokračovat i následujících letech,“ uzavřel Jan Kábrt.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist