Lidé podle něj na internetu v mobilu hledají dva druhy informací. Takové, které řeší nějaký problém (například kde je nejbližší restaurace), a pak odpovědi na otázky, které padnou nejčastěji večer v hospodě, kdy se například vsadíte o to, jak dlouhý chobot má slon.
"Internet umí odpověď na všechno. Můj tip je, že po hospodách bude z mobilů častější kategorie "chobot a slon". Pokud hledáte skutečně nějakou hlubší informaci, budete potřebovat větší zařízení, ale je to jen názor," říká pro IHNED.cz výkonný ředitel Seznam.cz Michal Feix.
Nejen v Česku a nejen podle Feixe neumějí zatím firmy na mobilním internetu vydělávat. "Jsem přesvědčený o tom, že dnes nejsou a bohužel ani v příštích měsících nebudou v mobilu stejné, nebo dokonce větší peníze než v klasickém (PC) internetovém byznysu," doplňuje svou vizi.
Klasická displejová reklama se vzhledem k menším obrazovkám využívá u mobilů obtížně. Cest, jak utéci z konvenčního světa reklamy, je výrazně méně. "Nové metody se teprve objevují, například zpoplatnění aplikací, jejich částí nebo nějaké služby. I samotný segment mobilní reklamy roste a my v něm děláme desítky milionů korun. Pořád to ale nejsou peníze srovnatelné s velkým PC světem," říká Feix.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.