Prodej novin a časopisů dlouhodobě klesá. To se projevilo i na tržbách distribuční První novinové společnosti. Ta tak byla nucena reorganizovat a soustředit se více na prodej doplňkového zboží. "V dohledné době budeme rozšiřovat nabídku. Také zvažujeme, že budeme dodávat zboží nejen spolu s dodávkami tisku a prostřednictvím obchodních zástupců, ale i samostatnými rozvozy," říká v rozhovoru pro časopis Marketing & Media ředitel PNS Radomil Juda.

M&M: V poslední době jste v pilotním projektu rozšířili nabídku distribuce doplňkového zboží. Řada novinových stánků tak už dnes připomíná spíš malé potraviny. Co vás k tomu vedlo?

Novinové stánky se nezměnily kvůli doplňkovému zboží od PNS. Třetinu tržeb trafik vždy tvořily noviny a časopisy. Dvě třetiny jejich tržeb pochází z mimotiskového sortimentu.

M&M: To jste zjišťovali i v anketách časopisu Trafikant?

Ano. V distribuci se léta letoucí pohybuji a mám pocit, že zejména v poslední době se procento prodaného netiskového sortimentu ještě navyšuje – i s ohledem na to, jak se zejména v posledních třech čtyřech letech snižovaly objemy tisku. Stejným tempem prodej doplňkového zboží nepadal. Trafikanti jsou na prodejích dalších produktů docela závislí.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se