Jde o jedinečnou referenci pro západní trhy, řekl předseda představenstva Škody Transportation Tomáš Krsek. Skupina Škoda Transportation měla loni čistý zisk tři miliardy korun při tržbách 15,3 miliardy Kč. Obě kategorie meziročně klesly o 400 milionů Kč.

Německému operátorovi DB Regio dodá Škoda Transportation podle mluvčí Lubomíry Černé šest vysokokapacitních dvoupodlažních souprav včetně šesti lokomotiv 109 E.

"Lokomotiva 109 E získala nedávno jako druhá na světě evropský certifikát TSI High Speed RST na rychlost 200 km/h," uvedla.

Tendr na provozování nejvýznamnější bavorské trati Norimberk - Ingolstadt - Mnichov vypsala Bavorská železniční společnost BEG (Bayerische Eisenbahngesellschaft) v roce 2012. Do soutěže na operátora se přihlásila také DB Regio (dceřiná společnost Deutsche Bahn, národního německého a zároveň největšího evropského přepravce).

Podmínkou soutěže podle Černé bylo, že zájemce o provozování tratí musel spolu s nabídkou předložit i návrh moderních vysokokapacitních vozidel, která bude na trati využívat. DB Regio proto vypsala soutěž na vozidla pro rychlost 190 km/h, kterou Škoda vyhrála. DB Regio pak vyhrály soutěž na provozování tratí BEG se škodováckými vlaky.

"To, že se DB Regio rozhodla pro nákup našich vozidel, potvrzuje jejich vysokou kvalitu, srovnatelnou s produkty špičkových zahraničních výrobců kolejových vozidel. Pro nás je to průlomový kontrakt, Německo je jedním z nejnáročnějších trhů na světě, a to hlavně z pohledu tvrdé domácí konkurence," řekl Krsek.

Škoda: Otevírá nám to cestu do dalších západoevropských zemí

Každý vlak bude složen z jednoho řídicího vozu, pěti vložených vozů a lokomotivy řady 109 E s konstrukční rychlostí 200 km/h. Soupravy budou mít tlakotěsné skříně, čímž se stabilizuje tlak uvnitř vozů při míjení vlaků na vysokorychlostních tratích, zejména v tunelech.

"Na vývoji a výrobě vozidel se bude podílet celá skupina Škoda Transportation. Dvoupatrové vozy budou z ostravské Škody Vagonka. Kompletní elektrovýzbroj dodá Škoda Electric," uvedla Černá. Vlaky budou vybaveny bezbariérovým nástupem ve výšce 760 milimetrů, což byl jeden z důležitých požadavků BEG, a budou plně klimatizované. Ve druhé třídě mají 679 míst a v první 26 míst k sezení. Dále v nich bude 82 sklapovacích sedadel a multifunkční prostor až pro 37 jízdních kol. Každý vlak má venkovní i vnitřní kamerový systém.

"Pro DB Regio jsme nabídli dvoupatrové soupravy nové generace, které plně odpovídají západoevropských standardům. To, že budeme dodávat vozidla pro extrémně kompetitivní německý trh, považujeme za klíčovou referenci. Zároveň nám kontrakt dává velkou šanci přivést v brzké době na koleje v Německu a jiných západoevropských zemích další česká vozidla," uvedl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zdeněk Majer.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist