Muzikál se má zaplatit během své první divadelní sezony, říká ředitel a majitel Divadla Kalich Michal Kocourek. Zároveň ví, že v Praze úspěšný kus může vydělávat i po své derniéře, a  to dokonce za hranicemi. Prodej licence na Hamleta – vůbec prvního titulu uváděného v Kalichu – do jihokorejského Soulu považuje Kocourek za velký manažerský úspěch.

„Je pro mě satisfakce, že se nám naše práce vrací. Každý si přeje překročit hranici malé České republiky. Hodně úspěšný je v Koreji i náš další muzikál Jack Rozparovač. A teď se chystá i do Číny,“ říká osmačtyřicetiletý manažer.

Premiéra Jacka Rozparovače v čínské Šanghaji bude zřejmě příští rok na podzim. A Kocourek věří, že tamní muzikálový trh má ještě větší potenciál než v ostatních asijských zemích.

Co o čínském trhu vlastně víte?

Čína zatím není tak muzikálová země jako Jižní Korea, boom tam teprve vzniká. Co vím, tak v okolí Šanghaje vyrůstá taková malá Broadway. Budují tam 5. Avenue, hotely a některá divadla. Bude to takový čínský Disneyland, kde se bude hrát i Jack Rozparovač. 

Základem vašeho úspěchu v Asii ale byla Jižní Korea. Proč se vám tam podařilo prorazit?

V poslední době došlo v Koreji k obrovskému muzikálovému boomu. Hraje se tam 106 muzikálů denně, všechny světové tituly. V aglomeraci Soulu navíc žije hodně přes dvacet milionů lidí, to je obrovská divácká síla. Možná jsme měli štěstí v tom, že Hamlet a Jack Rozparovač se jako muzikálové tituly prosadily až v Česku. Proto po nich v zahraničí sáhli. Pro ně je navíc příznivější, když kupují licenci u nás než ve Velké Británii nebo USA.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se