Muzikál se má zaplatit během své první divadelní sezony, říká ředitel a majitel Divadla Kalich Michal Kocourek. Zároveň ví, že v Praze úspěšný kus může vydělávat i po své derniéře, a to dokonce za hranicemi. Prodej licence na Hamleta – vůbec prvního titulu uváděného v Kalichu – do jihokorejského Soulu považuje Kocourek za velký manažerský úspěch.
„Je pro mě satisfakce, že se nám naše práce vrací. Každý si přeje překročit hranici malé České republiky. Hodně úspěšný je v Koreji i náš další muzikál Jack Rozparovač. A teď se chystá i do Číny,“ říká osmačtyřicetiletý manažer.
Premiéra Jacka Rozparovače v čínské Šanghaji bude zřejmě příští rok na podzim. A Kocourek věří, že tamní muzikálový trh má ještě větší potenciál než v ostatních asijských zemích.
Co o čínském trhu vlastně víte?
Čína zatím není tak muzikálová země jako Jižní Korea, boom tam teprve vzniká. Co vím, tak v okolí Šanghaje vyrůstá taková malá Broadway. Budují tam 5. Avenue, hotely a některá divadla. Bude to takový čínský Disneyland, kde se bude hrát i Jack Rozparovač.
Základem vašeho úspěchu v Asii ale byla Jižní Korea. Proč se vám tam podařilo prorazit?
V poslední době došlo v Koreji k obrovskému muzikálovému boomu. Hraje se tam 106 muzikálů denně, všechny světové tituly. V aglomeraci Soulu navíc žije hodně přes dvacet milionů lidí, to je obrovská divácká síla. Možná jsme měli štěstí v tom, že Hamlet a Jack Rozparovač se jako muzikálové tituly prosadily až v Česku. Proto po nich v zahraničí sáhli. Pro ně je navíc příznivější, když kupují licenci u nás než ve Velké Británii nebo USA.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.