V angličtině tomu říkají showrooming. Zákazník přijde do obchodu. Zboží si prohlédne, osahá, vyzkouší. A pak odejde domů a koupí ho levněji po internetu.

Také to děláte? Nejste žádnou výjimkou. Podle studie francouzské společnosti TNS-Sofres takovým způsobem nakupuje už 33 procent zákazníků po celém světě a 54 procent v Evropě.

Tento nový zvyk, kterému výrazně pomáhá rozšíření chytrých telefonů a tabletů, nejvíce používají lidé ve vyspělé části Asie (71 procent) a Severní Americe (60 procent). Studie zkoumala zvyky 38 000 zákazníků ze 43 zemí světa.

Ženy tuto techniku používají o trochu častěji než muži. Zajímavé je, že showrooming není jen doménou nejmladší generace, ale prakticky stejně se k němu uchylují i padesátníci. U mladších ročníků je ale častější používání mobilních zařízení.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se