České firmy, které mají zájem o vstup na zahraniční trhy, se mohou obracet na zahraniční zastoupení ministerstva průmyslu a obchodu (MPO). Více než 40 zahraničních zastoupení ministerstva (dříve zahraniční kanceláře CzechTrade) nabízejí řadu služeb z oblastí exportního poradenství, informačního servisu nebo vzdělávání.
Ve většině případů se jedná o služby marketingového charakteru zahrnující
- průzkum trhu
- vyhledání obchodních kontaktů
- ověření zájmu o konkrétní obchodní spolupráci
- a například i dlouhodobou asistenci ve vybrané zemi.
Ve zbytku případů jde o přímé asistenční služby v místě daného teritoria.
Nezpochybnitelnou výhodou odborníků v zahraničí, kteří mají za sebou dlouholetou praxi a prošli náročnými výběrovými řízeními, je jejich stálá přítomnost na cizích trzích a s tím spojená rostoucí znalost místního prostředí, ať se jedná o jazyk či místní obchodní struktury.
Počet zahraničních zástupců stále roste a do konce roku 2013 MPO počítá s rozšířením až na sedmdesát zastoupení. Jejich počet a umístění se řídí jak přímou poptávkou našich klientů, tak poptávkou oborových svazů a hospodářských komor.
A jaké jsou tedy služby zahraniční sítě, které klienti nejčastěji využívají při podnikání na zahraničních trzích?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.