Zkratka QR pochází z anglického výraz "quick response" (v češtině "rychlá odpověď"), což odpovídá i realitě. Díky vyfocení kódu prostřednictvím aplikace v mobilu či tabletu (tzv. QR čtečka), se lehce dostanete k požadovanému obsahu. Často je využíván v reklamních kampaních, na palubních letenkách, na vizitkách s odkazem na firemní webové stránky a celkem nově i na fakturách.
Oproti klasickým čárovým kódům dokáže QR kód zakódovat mnohem větší množství dat. Kódy jsou definovány v 40 velikostních verzích (od 1 do 40). Kód v sobě zahrnuje několik informačních vrstev, které slouží různým účelům a používají ho různé algoritmy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.