Téma otcovství bylo před pár měsíci díky politickým diskusím o povinné otcovské dovolené velmi aktuální. Diskuse utichly, ale jedno je jasné: dnešní tátové chtějí být doma se svými dětmi a firmy na to musejí reagovat. No, nemusejí, ale měly by, protože se jim to nakonec vyplatí.

Sofistikovaná vnitrofiremní péče o ženy s dětmi je dnes běžná, tvoří jednu z hlavních položek harmonického vztahu mezi pracovním a rodinným životem. Jenže sladit rodinu a práci dennodenně chtějí i muži. Už jsou firmy, které myslí nejen na matky, ale konkrétně i na otce. Vítr koncepční změny přichází kupodivu opět z mnohdy zkostnatělých nadnárodních korporací, ale ani progresivní české projekty nezůstávají pozadu. Protože pokud firma vytvoří nástroje, jak podpořit pracující otce, vyhrává dvojitý jackpot - u zaměstnanců i u veřejnosti.

Pozitivum pro otce-zaměstnance je jasné: větší svoboda v práci i mimo ni. Pokud jeho firma dokáže tohle téma komunikovat, nabírá na síle i kreditu. A ruku na srdce, takové body se sbírají velmi těžko.

A jak to dopadlo s mým známým? Vypil pivo a s úsměvem, který nebyl omluvný, ale hrdý, odešel domů. Živí se jako počítačový expert a headhunteři si u jeho dveří podávají kliku. Jemu se ale zrovna teď měnit působiště nechce. Ve své firmě má totiž něco, co se zaplatit nedá. Jistotu, že když bude potřebovat čas na rodinu, určitě se s personalistkou nějak dohodne. A tak mi dovolte řečnickou otázku: Kdy budou tátové vítáni ve všech firmách?

Martin Jára
psycholog, ředitel neziskové organizace Liga otevřených mužů

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 0 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru