Co se dnes děje:

Praha. Český statistický úřad zveřejní výsledky maloobchodu za srpen 2013.Vydá také výsledky šetření průměrných cen pohonných hmot a topných olejů.

Praha. Festival malých a mini českých pivovarů Pivo na Náplavce. Potrvá do 5. října.

Praha. Česká národní banka zveřejní měnovou statistiku k 31. srpnu 2013 zveřejní dlouhodobé úrokové sazby pro konvergenční účely za září 2013.

Volary. Zahájení provozu konopných lázní v rekonstruovaném městském hotelu.

Liberec. Tradiční Den regionálních potravin Libereckého kraje, jehož cílem je představit místní potravinářskou produkci.


Twitter poprvé zveřejnil výsledky

Twitter LogoInternetová síť Twitter poprvé zveřejnila své finanční výsledky. Firma v uplynulých letech vykazovala silný růst tržeb, ale byla ztrátová. Vyplývá to z materiálů k plánovanému vstupu společnosti na burzu. Twitter chce prodejem akcií získat miliardu dolarů (téměř 19 miliard Kč).

Společnost Twitter od svého vzniku v roce 2006 nikdy nevykázala zisk. Její celková ztráta od té doby dosáhla 419 milionů dolarů.

V letošním prvním pololetí firma prodělala 69,3 milionu dolarů ve srovnání se ztrátou 49,1 milionu dolarů před rokem. Tržby se však více než zdvojnásobily na 254 milionů dolarů, napsala agentura AP.

ČSÚ zveřejní maloobchodní tržby

Český statistický úřad zveřejní v pátek srpnové údaje o tržbách v maloobchodě. V červenci tržby tuzemských obchodníků po červnovém poklesu rostly, bez sezonního očištění byly meziročně vyšší o čtyři procenta. Přispělo k tomu i to, že letošní červenec měl o dva pracovní dny více než ten loňský.

Analytici tehdy očekávali, že druhá polovina roku by i nadále mohla být pro obchodníky lepší, ale nijak výrazně Češi utrácet nebudou. "Češi se do nákupů nehrnou, řídí se především podle ceny a vyhledávají slevy a zboží v akcích," upozornil analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák.

Na meziročním růstu se v červenci podílel více motoristický segment než samotný maloobchod. Neočištěné tržby se zvýšily meziročně o 10,7 procenta, z toho za prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů o 11,1 procenta a za opravy o devět procent.

Ze Škody Auto odešel šéf pro český trh

Konec po dvou letechVe Škodě Auto 1. října nečekaně skončil šéf pro český trh Petr Pečenka. V automobilce pracoval 22 let, prodeje v Česku řídil poslední dva roky.

Jeho nástupce vedení firmy zatím nevybralo. Pečenkovy kompetence dočasně převezme Jaroslav Hercog, který nyní řídí prodeje například na britském, dánském nebo finském trhu. Uvedly to dnešní Hospodářské noviny.

Telefónica už nabídne jen tři tarify

Největší tuzemská telekomunikační společnost Telefónica výrazně zjednoduší svou cenovou nabídku.

Její zákazníci si už budou moci vybrat jen mezi třemi tarify za neomezené volání, za které ale mají v budoucnu platit i ti, kteří ho dosud nepotřebovali. Napsaly to dnešní Lidové noviny.

Dopravní podnik v Českých Budějovicích bude vybírat nového šéfa

Představenstvo Dopravního podniku města České Budějovice bude jednat o rezignaci předsedy představenstva a ředitele Jaroslava Ďuriše, který odchází do vedení pražského dopravního podniku.

Rozhodnout by mělo, zda vypíše nové výběrové řízení, nebo jmenuje druhého v pořadí z posledního výběrového řízení.