Krize českého maloobchodu není tak zlá, jak se říká. Úspěch hlásí menší prodejny, které se snaží odlišit od nadnárodních řetězců vzhledem i nabídkou sortimentu. Ukazuje se, že sázka na regionální, čerstvé a kvalitní potraviny funguje.
"Původně jsme letos chtěli otevřít čtyři nové prodejny, ale nakonec jich je osm," říká David Kukla, který je spoluautorem projektu obchodů Sklizeno. Ty fungují právě dva roky a do konce roku budou mít už desítku obchodů.
Také další podobný koncept, prodejny Náš grunt, které se původně jmenovaly Český grunt, vytrvale roste. Pod touto značkou už v Česku funguje 25 obchodů, kromě jednoho jsou všechny franšízy. Společnost přitom podobně jako Sklizeno dál hledá nové franšízanty i v menších městech. Oproti Sklizenu se ale Český grunt zaměřuje víc především na farmářské výrobky.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.