Vstup sociální sítě Twitter na burze vyvolal velký poprask. Tato primární emise akcií (IPO) se stala nejsledovanější od vstupu Facebooku na akciový trh v květnu loňského roku.
Situace při IPO Twitteru byla trochu jiná. Twitter totiž za celou dobu existence nebyl nikdy v zisku, naopak jeho kumulovaná ztráta se pohybuje kolem půl miliardy dolarů. Sociální síť se soustředí na zvýšení příjmů z reklamy, to ale podle investora Michala Bláhy (bývalý spoluzakladatel Atlas.cz, v současnosti stojí za projekty Ontheroad.to, Doporucim.cz/Feedbando apod.) není jediný směr, kterým by se měl Twitter orientovat.
"Mají velké množství dat, která se dají po správných analýzách využít a následně zpeněžit," říká v rozhovoru pro IHNED.cz, který se uskutečnil těsně před vstupem Twitteru na burzu.
Razantní IPO Twitteru: Hned první nákup připsal akciím tři čtvrtiny hodnoty - čtěte ZDE
Twitter jde na burzu a silně připomíná internetovou "dot-com" bublinu z 90. let - čtěte ZDE
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.