O večer co večer naplněných hospodách a restauracích si mohou nechat výčepní i výrobci nápojů v poslední době jen zdát. Hostů totiž dál ubývá a útraty klesají. To se negativně odráží také v hospodaření tuzemského výrobce nápojů Kofola. Ten se tak snaží prosadit v luxusnějších podnicích, které by mohly zacelit díry v tržbách.

"Gastro trh s nápoji je veden pivovary a ty se z našeho pohledu nesmyslně snaží naučit lidi, aby pili více doma," říká v rozhovoru pro IHNED.cz finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš jeden z důvodů, proč spotřeba klesá. Pokles čepovaného piva tak podle něj kopíruje i trh nealkoholických nápojů. Ten jen letos meziročně klesá o 6,5 procenta.

A že se Češi skutečně snaží držet své útraty na uzdě, je jasně vidět na tržbách restaurací v ekonomicky slabších oblastech. "Například na severní Moravě, kde krize doléhá podstatně víc než v Praze a okolí, máme tržní podíl skoro 40 procent. Trh tu ale klesá výrazně rychleji než třeba v Praze," dodává Buryš s tím, že Praha tak jen stěží eliminuje propady jinde. 

Kofola proto chce posílit svou pozici právě v hlavním městě, kde má nyní zhruba 15procentní tržní podíl. Zaměří se proto i na luxusnější restaurace. "Míříme do vyšší gastronomie. Zacílíme tak už nejen na běžné hospody, ale i do vyššího segmentu," doplňuje Buryš. Právě to je totiž jediná část trhu, která neklesá, ale naopak i v současné době dál roste. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru