O večer co večer naplněných hospodách a restauracích si mohou nechat výčepní i výrobci nápojů v poslední době jen zdát. Hostů totiž dál ubývá a útraty klesají. To se negativně odráží také v hospodaření tuzemského výrobce nápojů Kofola. Ten se tak snaží prosadit v luxusnějších podnicích, které by mohly zacelit díry v tržbách.
"Gastro trh s nápoji je veden pivovary a ty se z našeho pohledu nesmyslně snaží naučit lidi, aby pili více doma," říká v rozhovoru pro IHNED.cz finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš jeden z důvodů, proč spotřeba klesá. Pokles čepovaného piva tak podle něj kopíruje i trh nealkoholických nápojů. Ten jen letos meziročně klesá o 6,5 procenta.
A že se Češi skutečně snaží držet své útraty na uzdě, je jasně vidět na tržbách restaurací v ekonomicky slabších oblastech. "Například na severní Moravě, kde krize doléhá podstatně víc než v Praze a okolí, máme tržní podíl skoro 40 procent. Trh tu ale klesá výrazně rychleji než třeba v Praze," dodává Buryš s tím, že Praha tak jen stěží eliminuje propady jinde.
Kofola proto chce posílit svou pozici právě v hlavním městě, kde má nyní zhruba 15procentní tržní podíl. Zaměří se proto i na luxusnější restaurace. "Míříme do vyšší gastronomie. Zacílíme tak už nejen na běžné hospody, ale i do vyššího segmentu," doplňuje Buryš. Právě to je totiž jediná část trhu, která neklesá, ale naopak i v současné době dál roste.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist