Typickému zákazníkovi Skypickeru je v podstatě jedno, kam si letenku koupí. Vybírá hlavně podle ceny pro jednotlivé destinace, které mu vyhledávač nabídne, když si klikne třeba na Itálii nebo Francii. Skypicker nabízí i kombinaci letů různých nízkonákladových aerolinek.

To je ve zkratce byznys model, kterému jeho autoři věří natolik, že sami sebe v horizontu dvou let pasují do role největšího vyhledávače lowcostových letenek na světě. Mladý brněnský start-up, který začal prodávat loni v květnu, však zatím létá ve skromné ekonomické realitě.

Loni prodal letenky za deset milionů korun, což je jen zlomek ročního výdělku velkých českých konkurentů, jakými jsou Student Agency či Letuška. "Loňský rok byl takový rozehřívací, pro letošek si věříme na tržby kolem 50 milionů. V tom následujícím bychom je chtěli počítat v řádu miliard," říká sebevědomě zakladatel projektu Oliver Dlouhý.

Pro srovnání: Student Agency prodala loni letenky za 2,4 miliardy korun, Letuška pak za 1,67 miliardy. Dohromady stovky tisíc palubních lístků. Skypicker mluví o desítkách tisíc, přesné číslo ale uvádět nechce.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se