Nikoli bezejmenní a uniformní kovbojové, rytíři nebo třeba mechanici s formulemi. Lego táhnou v novém tisíciletí dopředu a zároveň k velmi vysokým ziskům licence, které mu umožňují prodávat figurky a prostředí zapadající do populárních filmů, seriálů nebo knih.
Na základě dat z Bricket.com si toho všimli a do grafu to zapracovali editoři serveru Wired. Graf jasně ukazuje, jak se situace ještě zvýraznila po nástupu nového generálního ředitele Jorgena Viga Knudstorpa. Stouply totiž jak náklady na licence k postavičkám, tak hlavně tržby společnosti. Ty se od roku 2005 ztrojnásobily na 4,5 miliardy dolarů (v přepočtu 91 miliard korun) za kvartál.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.