Německá logistická společnost Deustche Post DHL představila v Berlíně svou studii nazvanou “Global E-tailing 2025”, kde nastiňuje scénáře, jak bude vypadat vývoj internetového nakupování v příštích deseti letech. Jedním z nejdůležitějších faktorů bude podle společnosti spolehlivé a rychlé doručování zásilek.
Podle odhadů studie, za kterou kromě DHL stojí i výzkumné instituce Z_punkt a See More, již dnes proteče po internetu kolem osmi procent ze všech prodejů v Evropě.
Tento podíl by měl v budoucnu rapidně růst. Podle optimistického scénáře by se za deset let mohl tento podíl v západním světě vyšplhat až na 40 procent. Příliš pozadu by neměly zůstávat ani rozvíjející se trhy.
Za rozvojem internetových obchodů v minulosti stála hlavně důvěra zákazníků v to, že v pořádku dostanou zboží, které si objednali. Je tedy nutné vybudovat spolehlivé a rychlé kanály pro doručování. Zároveň musí být jednoduché a levné vrátit objednané zboží, pokud s ním zákazník není spokojen, což podporuje například on-line prodej oblečení.
Další rozvoj nakupování na internetu by tak měla umožnit hlavně rychlá logistika a kvalitní infrastruktura pro doručování zásilek. “Nevidím rozdíl mezi Němcem a Polákem, jen v Polsku ještě nemají ten zvyk, protože tam chybí dostatečná infrastruktura,” řekl Andrej Busch, zodpovědný za balíkové služby DHL v Evropě.
Podle dat firmy totiž každý Němec v roce 2012 průměrně dostal 12 balíků. V Česku to ale byly jen dva a v Polsku dokonce jen jeden.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist