„Naši zákazníci hledají u UPS řešení, která jim pomohou lépe spravovat vlastní zásoby, pronikat na nové trhy a současně kontrolovat provozní náklady,“ uvedl Jens Poggensee, viceprezident UPS pro nákladní přepravu pro oblast Evropy.

„Nové železniční řešení pro naše evropské klienty doplní stávající možnosti v oblasti námořní a letecké přepravy na jedné z nejvytíženějších světových nákladních tras,“ dodal Poggensee.

Železniční spojení UPS je k dispozici na dvou trasách - z Čcheng-tu (Chengdu) do polské Lodže a z Čeng-čou (Zhengzhou) do německého Hamburku. Kombinovaná přeprava silnice-železnice-silnice je na těchto trasách až o polovinu rychlejší než po moři a zároveň až o 70 % levnější v porovnání s leteckou nákladní přepravou, uvedla společnost UPS. Její technologie přitom umožňují zásilky sledovat po celou dobu přepravy.

 

Načasování nové železniční přepravy vychází z aktuálních potřeb zákazníků na zefektivnění dodavatelských řetězců. Podle nedávného průzkumu společnosti Seabury 71 % zákazníků očekává, že v příštích třech letech dojde k dalšímu přesunu směrem k využívání levnějších způsobů přepravy.

Střední alternativa

Nákladní železniční spojení mezi Čínou a Evropou začalo v posledních letech nabývat na významu. To souvisí s globálními ekonomickými problémy, kdy firmy začaly hledat cesty, jak snížit náklady na dopravu. Cesta po železnici je oproti letecké dopravě podstatně levnější, cenám v námořní dopravě ale stále nemůže konkurovat.

Železnice je však oproti námořní dopravě značně rychlejší a stala se tak zajímavou variantou pro přepravy dražšího zboží, jako je automotive nebo elektronika.

Vlakové spojení mezi Čínou a Evropou proto začala v posledních letech zavádět řada logistických a dopravních firem. Například DHL od loňského roku nabízí dvě trasy, a to severní cestu ze Šanghaje přes Transsibiřskou magistrálu a západní cestu z Čcheng-tu přes Kazachstán. DB Schenker jezdí Čeng-čou v centrální Číně přes Kazachstán do německého Hamburku.

Související