Češi si zvykají milovat drahé zboží. Od automobilů, přes oblečení, nemovitosti, až po golfové hole – trh s luxusem kvete. Veze se totiž na vlně celosvětového trendu, kdy si zástupy spotřebitelů navzdory stále komplikované makroekonomické situaci dopřávají to nejdražší, co je k mání.
Chuť utrácet za luxus potvrzuje i studie poradenské společnosti Deloitte „Global Powers of Luxury Goods“, kterou mají Hospodářské noviny k dispozici.
Z té vyplývá, že 75 největších společností s luxusními výrobky prodalo za účetní rok 2012 (červen 2012 až červen 2013) zboží dohromady za 172 miliardy dolarů (3,5 bilionu korun). To je o 12,6 procenta více než v předchozím účetním roce.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.