Češi si zvykají milovat drahé zboží. Od automobilů, přes oblečení, nemovitosti, až po golfové hole – trh s luxusem kvete. Veze se totiž na vlně celosvětového trendu, kdy si zástupy spotřebitelů navzdory stále komplikované makroekonomické situaci dopřávají to nejdražší, co je k mání. 

Chuť utrácet za luxus potvrzuje i studie poradenské společnosti Deloitte „Global Powers of Luxury Goods“, kterou mají Hospodářské noviny k dispozici.

Z té vyplývá, že 75 největších společností s luxusními výrobky prodalo za účetní rok 2012 (červen 2012 až červen 2013) zboží dohromady za 172 miliardy dolarů (3,5 bilionu korun). To je o 12,6 procenta více než v předchozím účetním roce.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se