V budoucnu nebudou logistické firmy už jenom doručovat zásilky a starat se o zásoby ve skladech. Budou také poskytovat data o dopravním provozu nebo o počasí či pomáhat podnikům plánovat jejich prodeje. Podle studie společnosti DHL by to mohla jednou umožnit analýza tzv. big data. Možných využití "velkých dat" je ale v logistice víc.
Jde vlastně o velké množství informací z různých zdrojů - nejen firemních, ale i třeba ze sociálních sítí, různých senzorů, videí nebo blogů. Ty se za pomoci moderních technologií systematicky zpracovávají a tím se hledají neviditelné vazby.
Tento koncept v podstatě není, alespoň z hlediska objemu, žádnou překotnou novinkou. Velké množství strukturovaných i nestrukturovaných dat existovalo i dříve. Problém však byl v rychlosti jejich zpracování. Právě to se v posledních letech změnilo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.