V budoucnu nebudou logistické firmy už jenom doručovat zásilky a starat se o zásoby ve skladech. Budou také poskytovat data o dopravním provozu nebo o počasí či pomáhat podnikům plánovat jejich prodeje. Podle studie společnosti DHL by to mohla jednou umožnit analýza tzv. big data. Možných využití "velkých dat" je ale v logistice víc.

Jde vlastně o velké množství informací z různých zdrojů - nejen firemních, ale i třeba ze sociálních sítí, různých senzorů, videí nebo blogů. Ty se za pomoci moderních technologií systematicky zpracovávají a tím se hledají neviditelné vazby.

Tento koncept v podstatě není, alespoň z hlediska objemu, žádnou překotnou novinkou. Velké množství strukturovaných i nestrukturovaných dat existovalo i dříve. Problém však byl v rychlosti jejich zpracování. Právě to se v posledních letech změnilo.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se