Reklamace je součástí obchodního procesu, ke které u každého obchodníka někdy dojde. Každý obezřetný podnikatel musí být na případy reklamace připraven. Agenda s ní spojená však nebývá příjemná a obě strany spíše obtěžuje. Obchodníci se proto snaží kroky spojené s reklamací zpříjemnit a ulehčit nejen spotřebiteli, ale i sobě.
Možným usnadněním počáteční fáze reklamace je, že zákazník vyplní vstupní reklamační formulář z pohodlí svého domova – elektronicky. První krok učiněný online se nemusí pojit jen k případům, kdy si zákazník zakoupí zboží přes internet. Důvody volby mohou být různé – vzdálené bydliště od prodejny, neobvyklé nebo velké rozměry zakoupeného zboží nebo jednoduše komfortnější řešení a ušetření cesty.
Po vyplnění elektronického formuláře je však potřeba následně podniknout kroky, které člověk elektronicky prostě nepodnikne. Jenže i tyto navazující fáze reklamace elektronický formulář v mnohém usnadní.
„O reklamaci se dozvídáme dřív, než zákazník přinese či odešle zboží k nám. To nám mimo jiné umožňuje například předem ověřit, zda má zákazník možnost odstoupit od smlouvy, zda je ještě věc v záruce a podobně. Důležitá je také možnost předem zákazníka informovat o dalším postupu reklamačního procesu a možnosti využít pro vyřízení reklamace autorizovaný servis, který může být přímo v místě jeho bydliště,“ přibližuje výhody online formuláře mluvčí obchodu s elektronikou Alza.cz Šárka Jakoubková.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.