Již brzy by si mohli zákazníci Burger Kingu dát po hamburgeru koblihu a zapít ji kávou Tim Hortons. Obě firmy v neděli potvrdily, že intenzivně jednají o spojení v jednu společnost. Vznikl by tak třetí největší řetězec rychlého občerstvení na světě. A po přestěhování sídla do Kanady by Burger King navíc platil nižší daně.
Obě firmy tvrdí, že hlavním důvodem nákupu je využití zkušeností amerického řetězce v globálním rozvoji a podpora mezinárodního růstu Tim Hortons. Ten má tržní hodnotu zhruba 8,4 miliardy dolarů a Burger King 9,6 miliardy dolarů. Dohromady by tak jejich společná cena stoupla na 18 miliard dolarů.
Tim Hortons se v podobné situaci ocitl již v polovině devadesátých let. V roce 1995 jej koupila jiná firma provozující franšízy rychlého občerstvení v USA – Wendy's. V Česku ne moc známý fast food se ale kanadského kavárenského řetězce zbavil v roce 2006.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.