Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce zahájit v letošním a příštím roce stavbu dalších čtyř úseků dálnice D3 v Jihočeském kraji. Komunikace má do roku 2021 vést přes celý region až na hraniční přechod s Rakouskem.
Vzniklo by tak nových 68 kilometrů dálnice a rychlostní silnice. Po mimořádném jednání Sdružení pro výstavbu D3 a R4 v Českých Budějovicích to řekl ředitel úseku plánování a realizace staveb ŘSD Tomáš Čížek.
Zahájení staveb čtyř nových úseků se týká části mezi Veselím nad Lužnicí na Táborsku a Českými Budějovicemi.
Podle Čížka práce na těchto úsecích skončí v roce 2017 a 2018. "Na trase plánovaného obchvatu Českých Budějovic jsme obnovili výkupy pozemků a věříme, že se nám vše podaří během roku 2014 a 2015 dotáhnout," uvedl Čížek.
ŘSD také začalo pracovat na dokumentaci pro další úseky komunikace mezi Českými Budějovicemi a hraničním přechodem. Na jejím základě by příští rok mohl začít výkup pozemků.
Čížek uvedl, že zvládnutí prací do roku 2021 má pragmatický důvod. V tu dobu končí druhé operační období evropských dotací.
"A bez nich bychom tuto stavbu nedokázali zrealizovat," uvedl předseda Sdružení pro výstavbu D3 a R4 Pavel Eybert.
Odhadovaný rozpočet na dostavbu jihočeské části dálnice D3 a rychlostní komunikace R3 činí 30 miliard korun. Ale cenu mohou ještě výrazně snížit výběrová řízení na zhotovitele. Eybert uvedl, že odhadem 70 procent z celkové částky budou tvořit právě peníze z evropských fondů.
Řešení podle ministra: Stavbu dálnice D3 má odblokovat cesta přes rozorané pole - čtěte ZDE
Radši ho zbourám než to prodat státu, říká šéf motocentra, které brání stavbě D3 - čtěte ZDE
Dálnice D3 má spojovat Prahu s Českými Budějovicemi. Z plánované trasy je zatím v provozu zhruba čtyřicetikilometrový úsek mezi Veselím nad Lužnicí a Meznem na Benešovsku.
Eybert dodal, že situace kolem D3 ve Středočeském kraji je vzhledem k posudku vlivu stavby na životní prostředí komplikovanější.
Na loni otevřeném úseku dálnice na Táborsku se před časem objevily před předáním díla stavební nedostatky. Čížek věří, že nově budované části budou v tomto směru dokonalejší.
"Nastavili jsme procesy tak, abychom se vyhnuli snížení kvality a také vícepracím," uvedl. Eybert dodal, že však nelze u podobně rozsáhlé stavby do předání díla vyloučit nedostatky, které musí zhotovitel následně odstranit.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist