Vítkovický strojírenský holding mění firemní filozofii a způsob, jakým bude komunikovat s partnery a prezentovat jim své výrobky a služby. Obří průmyslová skupina přestává používat značky pětatřiceti firem sdružených do holdingu a od nynějška je všechny zastřeší brandem Vítkovice Machinery Group (VMG).

Pod tímto označením tak nyní bude nabízet například i bezešvé ocelové lahve, které byly do nynějška prezentovány jako výrobek dceřiné firmy Vítkovice Cylinders. Analogicky se také upozadí značky Vítkovice Heavy Machinery nebo Vítkovice Power Engeneering.  

"Nová filozofie ukazuje pouze produkty. Už neobtěžujeme své partnery a klienty s tím, které společnosti co dělají," vysvětlil na představovací prezentaci na brněnském Mezinárodním strojírenském veletrhu ředitel a majitel holdingu Jan Světlík. Pomohl si i přirovnáním z citátu antického Aristotela, že "celek je víc než součet jeho jednotlivých částí".

Směrem k zákazníkům tak nyní místo množství firem prezentuje VMG tři pilíře společnosti. Tím prvním je uzavřený výrobní okruh. V tomto ohledu se snaží vítkovický holding využít skutečnosti, že má pod "jednou střechou" celou výrobu od tekutého kovu přes odlitky, výkovky či obrábění až po finální smontovaný produkt. 

Druhým pilířem mají potom být produkty s vlastním know-how. Do této skupiny spadají produkty uskutečňované na základě vlastního technického řešení. Konkrétně například aktuálně jde o účast na výstavbách čtyř oceláren, z nichž nejdále jsou projekty v Saúdské Arábii a Turecku.

Posledním pilířem jsou služby. Pod ně spadají především řešení z oblasti informačních technologií, které skupina se sedmi a půl tisíci zaměstnanci nejprve vyvíjela pro vlastní potřebu, později je začala nabízet i směrem ven. Příkladem produktu z tohoto pilíře je výstavba Integrovaného bezpečnostního centra Moravskoslezského kraje. Právě do něj kromě stavby Vítkovice dodaly i vlastní softwarové aplikace a hardwarovou infrastrukturu.