Při hledání nových zaměstnanců využívají firmy obvykle několika zdrojů - personálních agentur, inzerce nebo tipů na vhodné kandidáty od vlastních pracovníků. Právě posledně jmenované inspirovalo nový internetový kariérní portál Wanted-in.
"Inspirací byl již prověřený a zavedený způsob hledání nových kandidátů, a to interní doporučení zaměstnanců ve firmách. V podstatě byl naším cílem převod interfiremních postupů do platformy, kterou může využívat široká veřejnost a využívat přitom i sociální sítě," vysvětluje princip Adéla Hloušková, jednatelka společnosti.
V procesu hledání zaměstnanců tak nefigurují pouze dvě strany - firma a kandidát - jak je tomu běžně zvykem, ale strany tři. Třetím subjektem je takzvaný doporučující. V praxi to funguje tím způsobem, že společnost vloží na portál poptávku po novém pracovníkovi. Spolu s ní zveřejní rovněž i odměnu, kterou dostane zprostředkovatel, který ideálního kandidáta doporučí.
"Zaměstnavatelé mohou náš portál využít jako další zdroj, ze kterého získají nejen nové adepty, ale i doporučení od lidí, kteří je dobře znají. Vypsáním odměny a následným vyplácením si zvyšují i svou značku zaměstnavatele, protože i doporučující se třeba v budoucnu mohou stát jejich novými kandidáty," popisuje Hloušková.
Doporučující samozřejmě dostane svoji odměnu až ve chvíli, kdy firma jím navrženého kandidáta skutečně přijme. "Systém je postaven na principu kvality a ne kvantity. Proto se odměna vyplácí za doporučení takového kandidáta, který bude pro firmu ten pravý. Po nástupu kandidáta se firmy již na postupu a formě výplaty odměny domlouvají napřímo s doporučujícím," dodává jednatelka portálu.
Portál je vhodný pro všechny profese
I když se na první pohled zdá, že je projekt Wanted-in spíše vhodný pro uchazeče, kteří hledají práci jako manažeři nebo specialisté, podle Hlouškové tomu tak není. "Portál je vhodný pro všechny typy pozic, může být obtížné sehnat kvalitní operátory výrobních linek a stejně obtížné může být i najít ideálního finančního ředitele.
Náročnost obsazení pozice se pak může projevit ve výši vypsané odměny. Nicméně princip pomoci by měl fungovat skrz všechny profese a pro všechny zájemce a jejich známé," uvádí jednatelka.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.