Škoda Auto plánuje rozšířit závod v Kvasinách na Rychnovsku o výrobu nových modelů, a proto přijme i nové zaměstnance. Do rozvoje chce vložit 450 milionů eur (asi 13 miliard korun) a v roce 2017 by pro ni mohlo pracovat až 5500 lidí. Podle Bohdana Wojnara, člena představenstva Škody pro lidské zdroje, bude pro rozšíření výroby potřeba asi tisícovka nových pracovních míst. Škoda v Kvasinách v současnosti zaměstnává 4200 lidí.
"Pracovníky budeme nabírat postupně s náběhem výroby nových modelů. Z větší části půjde o kmenové zaměstnance, ale budeme přijímat i agenturní pracovníky," uvedl Wojnar. Počet nabíraných lidí by podle něj mohl dosáhnout až 1500, částečně půjde o absolventy odborných technických škol, které Škoda dlouhodobě podporuje. Závod vyrábí modely Superb, Yeti a Roomster a ročně vyrobí 150 tisíc vozů.
Produkce automobilů by se ale mohla podle aktuální poptávky zvýšit až na 280 tisíc aut za rok. Po rozšíření se v závodě bude vyrábět nová Škoda Superb, kterou firma představí příští rok na autosalonu v Ženevě, a terénní vůz pro Seat, nástupce SUV Yeti. Za dva roky se ještě k výrobě přidá velký terénní automobil.
Tisíc fabií v Česku do konce roku
Velkou investicí společnosti byla i výroba nového modelu Škody Fabia, který bude automobilka prodávat od listopadu. Zatím ale jen v Česku a v Německu. Od příštího roku si pak budou moci novou fabii koupit i zákazníci jinde ve světě.
Podle šéfa prodejní organizace Škody Auto pro Česko Luboše Vlčka firma počítá s tím, že jen na tuzemském trhu prodá do konce roku asi tisíc vozů nového modelu. Letos podle Vlčka společnost na domácím trhu prodá 11 tisíc všech fabií. "Příští rok chceme na domácím trhu zvýšit prodej fabií o 30 procent. Nová fabia tak bude atakovat pozici druhého nejprodávanějšího rapidu," uvedl Vlček.
Motorističtí experti hodnotí jízdní vlastnosti nové fabie většinou kladně. Podle Radka Pecáka ze serveru Aktuálně je podvozek naladěný měkčeji než u předchozí generace a méně ostře působí i brzdy. "Odpovídá to tomu, že se chce Škoda profilovat jako výrobce rodinných aut," uvedl.
Velký pokrok představuje technologie MirrorLink, která umožňuje zrcadlit aplikace z chytrého telefonu, včetně navigace, na centrálním displeji vozu. U Škody se objevila poprvé.
Konkurenční výhoda Škody? Na výrobě českých aut se vystřídaly tři generace konstruktérů - čtěte ZDE
Obdiv pro Škodu VisionC. Čeští fanoušci si prohlédli designovou studii automobilky - čtěte ZDE
"Nová fabia je komfortnější než předchůdce a má jeden z nejlepších podvozků ve své třídě," dodal motoristický redaktor Radiožurnálu Petr Jansa. Optimální kombinací je podle něj motor 1,2 TSI s převodovkou DSG, ale bude záležet na preferencích zákazníků a kupce si jistě najdou i slabší motorizace. Slabin podle něj na autě mnoho není, zmínil například malé zpětné zrcátko či absenci pevné navigace, kterou nahradila mobilní aplikace.
Základní cena třetí generace Škody Fabia bude začínat na 234 900 korunách, což je stejně jako startovací ceníková cena předchozí verze. Tu lze ale v rámci akce pořídit až o 15 tisíc korun levněji. Škoda u nové fabie čeká největší zájem o verzi Active s lepší výbavou v balíčku Plus, která vyjde minimálně na 239 900 korun.
Fabia je druhým nejúspěšnějším modelem Škody za octavií. Od roku 1999 se prodalo přes 3,5 milionu vozů, z toho 450 tisíc v Česku. Končící druhá generace se bude vyrábět do konce roku.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist