Internetová společnost Yahoo koupí za 640 milionů dolarů (14,1 miliardy korun) poskytovatele digitálních reklamních služeb BrightRoll. Další z akvizic uskutečněných generální ředitelkou Yahoo Marissou Mayerovou by měla podpořit zvýšení příjmů, kompenzovat pokles cen z internetové reklamy, zastavit současný pokles růstu a posílit zaměření firmy na videoreklamu.

Yahoo bude mít díky této akvizici největší reklamní videoplatformu v USA. Firma BrightRoll je zisková a její příjmy v letošním roce by měly činit více než 100 milionů USD. Tato skutečnost se již odrazila i v postoji investorů. Cena akcií společnosti Yahoo se po ohlášení nákupu v úterý večer zvýšila o 5 centů, a to na 49,10 dolarů za akcii.

Finanční přínos předchozích akvizic, ke kterým pod taktovkou současné generální ředitelky došlo, je však sporný. Uskutečněné investice ve výši kolem 1,6 miliardy dolarů totiž nemají očekávaný efekt. Příkladem může být koupě blogovací služby Tumblr za 1,1 miliardy dolarů. K té došlo minulý rok a Tumblr zatím neprokázal svoji schopnost přinést Yahoo nějaký zisk dříve než v roce 2015.  

Yahoo minulý měsíc oznámila, že její příjmy z reklamy klesly meziročně o pět procent a ztrácí tak za svou konkurencí. Firmě Google naopak stouply příjmy z reklamy o 17 procent.

Podle některých akcionářů by společnosti Yahoo prospělo spojení s konkurenční firmou AOL. Ačkoliv dva z desítky největších akcionářů jíž komunikovali s výkonným ředitelem společnosti AOL, Timem Armstrongem, k žádnému oficiálnímu jednání v této věci nedošlo a obě společnosti odmítly tuto záležitost komentovat.

Část akcionářů také tlačí na to, aby se Yahoo zbavila svých podílů v asijských internetových firmách, především aby zpeněžila 384 milionů akcií holdingu Alibaba, které jí i po předchozích prodejích stále zůstávají. Jejich hodnota se aktuálně pohybuje kolem 44 miliard dolarů.