Nejen úřady, ale i řada komerčních subjektů, jako jsou banky a pojišťovny, ustupuje od zavedené papírové agendy a přechází na elektronickou komunikaci. Hlavními důvody tohoto trendu jsou finanční a časové úspory, právní nezpochybnitelnost takto podepsaného dokumentu a pak také fakt, že každý sedmý Čech dokumenty ztrácí.
Mezi zavedené způsoby e-komunikace v Česku patří datové schránky a dokumenty podepsané certifikovaným nebo biometrickým podpisem. "V letošním roce obdržela Finanční správa přes 2 700 000 ověřených datových zpráv a dokumentů. U daňového přiznání fyzických osob je podíl digitálních dokumentů zatím jen 5 %, ale naopak u přiznání DPH obdržíme elektronicky až tři čtvrtiny formulářů," potvrzuje Jitka Ježková, tisková mluvčí Generálního finančního ředitelství.
Narůst elektronického podání daňového přiznání fyzických osob je velmi pozvolný, v roce 2011 ho využilo pouhé jedno procento a letos pět. Přiznání k DPH on-line se vyhouplo ze 17 procent v roce 2011 na letošních 76 procent.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist