Po dlouhých devatenácti letech zaniká firma ProMoPro. A není překvapivé proč: ani noví majitelé ji nedokázali očistit od známé zakázky na evropské předsednictví, předražené podle policie o 388 milionů. 

Pro dříve úspěšnou firmu, která získávala zakázky na zajištění ozvučení, audio a video služby nebo tlumočení v Evropě i ve světě, znamenala aféra z roku 2010 tvrdý pád. Jednou z hlavních postav kauzy byl zakladatel Jaroslav Veselý, který je dnes souzený společně s dalšími jedenácti podnikateli a úředníky.

Před rokem pak firmu koupila konkurenční AV Media, což už tehdy působilo jako odvážný krok. A novým majitelům se následně i potvrdilo, že jméno ProMoPro je tak vysoce toxické, že se kvůli němu nemohou dostat k zakázkám – hlavně těm veřejným.

„Když jsme firmu koupili, věřili jsme, že má smysl s pověstí značky bojovat. Ale zjistili jsme, že nás v byznysu velmi poškozuje,“ vysvětlila Monika Fenyková, generální ředitelka ProMoPra. 

Museli vysvětlovat, že jsou féroví 

Od včerejška proto značka ProMoPro končí a firma nese název Yventech. Že musí udělat radikální změnu, se majitelé přesvědčili letos v červenci. ProMoPro vyhrálo zakázku Evropské komise na zajištění kongresu o energetice v Bratislavě za cenu 20 tisíc eur.

„To byla poslední kapka. Přestože jsme regulérně vyhráli, museli jsme vysvětlovat, že naše cena není předražená,“ popsala Fenyková, kdy vedení firmy pochopilo, že se musí od ProMoPra odstřihnout. 

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se