Jaroslava Haid-Járková (43)

- Vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze.
- Od roku 2008 je generální ředitelkou společnosti Henkel ČR.
- Do firmy nastoupila v roce 1996 a první zkušenosti v Henkelu sbírala v začátcích v Česku.
- Později působila také v Rakousku a v centrále společnosti v Německu.
- Má ráda hudbu a volné chvíle ráda tráví s rodinou.

Měnová intervence ČNB nás výrazně zasáhla, říká v rozhovoru pro týdeník Ekonom generální ředitelka Henkel ČR Jaroslava Haid-Járková. Firmě stouply náklady a chystá zdražení. Zvažuje i investice do marketingu.

Jak se letos vyvíjí hospodaření Henkelu v Česku? Výsledky maloobchodu z posledních měsíců ukazují na oživení poptávky. Vnímáte to také tak?

První tři čtvrtletí letošního roku jsou hospodářské výsledky Henkelu velmi pozitivní. V obratu rosteme téměř o čtyři procenta. Přispěly k tomu všechny tři obchodní divize. Tedy divize pracích a čisticích prostředků, divize kosmetiky, ale i lepidel a technologií, která vykazuje nejrychlejší nárůst. Napomáhá tomu růst trhů, kam zboží z této divize směřuje. Tím mám na mysli například automobilový průmysl či stavebnictví.

Jaký vývoj očekáváte do konce letošního roku?

Předpokládám, že trend z prvních devíti měsíců budeme schopni udržet až do konce roku.

Ráda bych podotkla, že podnikání společnosti Henkel letos výrazně zasáhla měnová intervence České národní banky. Kvůli ní naše vstupní náklady narostly v průměru o sedm procent, protože tu nemáme žádný výrobní závod a veškeré naše produkty do Česka dovážíme.

Co to pro vás znamená rok po intervenci?

Samozřejmě se musíme snažit o daleko efektivnější podnikání. To znamená, že se soustředíme jak v oblasti marketingu, tak i obchodu na chytré investice. Snižujeme náklady a usilujeme o maximální zefektivnění procesů. Využíváme centra sdílených služeb, které máme v Bratislavě, na Filipínách a v Indii. Zároveň také efektivně pracujeme s naší organizační strukturou: většina manažerů má zodpovědnost nejen za Česko, ale i za Slovensko, nebo za více zemí v regionu.

Zároveň budeme pravděpodobně nuceni promítnout zvýšení vstupních nákladů do cen našich výrobků. Je to proto, že podle posledních vyjádření představitelů ČNB měnová intervence potrvá minimálně do prvního čtvrtletí roku 2016.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se