Švédská automobilka Volvo Car začne postupně prodávat svá auta přes internet a v této souvislosti zvýší také výdaje na digitální reklamu. Řekl to šéf prodeje automobilky Alain Visser. "V plánu je, aby všechny naše modely aut na všech trzích byly nabízeny digitálně," řekl Visser agentuře Reuters.
Automobilka ale v nejbližší době neplánuje zřídit distribuční síť bez autosalonů a dodávky aut koupených přes internet se i nadále budou uskutečňovat prostřednictvím sítě prodejců. Celkem má automobilka po celém světě 2000 obchodních zastoupení, z toho zhruba polovinu v Evropě.
Asi 80 procent zákazníků automobilky již nakupuje přes internet jiné zboží, dodal Visser. Průzkumy podle něj naznačují, že v budoucnosti to čeká i prodej samotných aut. Někteří analytici jsou však skeptičtí a upozorňují třeba na experimentální prodej hybridního vozu BMW i8 přes internet.
Nová Škoda Fabia patří mezi nejdostupnější slušně vybavené malé hatchbacky - čtěte ZDE
Český trh s novými auty se už zase hýbe podle Škodovky. Směrem vzhůru - čtěte ZDE
"BMW se o to pokusilo v Německu, ale nemělo velký objem prodeje. Lidé stále chtějí chodit do autosalonů," řekl analytik Exane BNP Paribas Stuart Pearson. Přímo přes internet se snaží prodávat jen málo automobilek. Výraznou výjimkou je Tesla Motor, kde prodej elektrických aut přes internet zastínil prodej v tradičních autosalonech. To ale způsobilo i konflikt s prodejci.
Automobilku Volvo ovládá čínská společnost Geely. V srpnu automobilka představila modernizovaný model crossoveru XC90, což je první automobil vyvinutý pod čínským majitelem, a zároveň zvýšila cíl prodeje.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist