Dva největší čínští výrobci vlaků CNR a CSR se dohodli na fúzi v hodnotě 26 miliard dolarů (téměř 600 miliard Kč). Sloučená skupina bude schopna na světovém trhu konkurovat západním výrobcům, jako jsou německý Siemens nebo kanadský Bombardier, napsala agentura Reuters.
Firmy CNR a CSR jsou již nyní díky silným domácím tržbám největšími výrobci vlaků na světě. Souhrnné tržby obou podniků se v loňském roce pohybovaly kolem 200 miliard jüanů (735 miliard Kč). V rámci dohody o fúzi dostanou investoři za akcie CNR nově vydané akcie CSR.
Čínská vláda v roce 2000 rozdělila státního výrobce vlaků do těchto dvou firem, aby podpořila konkurenci na domácím trhu. CNR a CSR nyní těží z rychlého rozvoje čínské železniční sítě, čelí však kritice, že si vzájemně konkurují v boji o zahraniční zakázky.
Čína během necelého desetiletí vybudovala nejdelší síť vysokorychlostních železničních tratí na světě a ráda by svou železniční technologii exportovala.
CNR v říjnu získala kontrakt na dodávku vlaků pro americké město Boston v hodnotě 567 milionů dolarů (13 miliard Kč). Jde o první takovýto úspěch čínských výrobců železničních zařízení ve Spojených státech, napsala agentura Reuters.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist