Jihokorejská automobilka Hyundai Motor a její dceřiná společnost Kia Motors čekají v letošním roce zvýšení prodeje o 2,5 procenta na 8,2 milionu vozů. Růst prodeje tak bude nejpomalejší od roku 2003. Dopad na prodej má omezená kapacita výroby a slabý jen, který poskytuje na důležitých trzích výhodu konkurentům z Japonska. Hyundai a Kia jsou společně pátým největším prodejcem aut na světě.

Prodej jihokorejských automobilek tak poroste pomaleji než celý automobilový trh, který by měl letos vzrůst o 3,9 procenta. Za celý loňský rok se prodej Hyundai a Kia zvýšil o 5,8 procenta na osm milionu vozů, hlavně díky růstu prodeje v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích.

Růst prodeje automobilek zpomaluje zhruba poslední dva roky, tedy od doby, kdy vedení firem neoficiálně uvalilo moratorium na zvyšování kapacity výroby kvůli obavám o kvalitu. Loni však automobilky oznámily, že plánují výstavbu nových závodů v Číně a Mexiku.

Hyundai minulý týden varovala, že čeká i v letošním roce silnou konkurenci od japonských automobilek, protože japonská vláda se zřejmě i nadále bude snažit udržet domácí jen slabý, aby zvýšila vývoz. Slabší jen zlevňuje japonská auta v zahraničí.

Akcie Hyundai v loňském roce klesly o 29 procent. Přispěl k tomu slabý zisk. Investory rovněž pobouřil nákup realit za více než deset miliard USD (230 miliard Kč) v Soulu. Akcie Kia klesly o sedm procent. Širší trh podle agentury Reuters oslabil o pět procent.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist