Německý výrobce luxusních aut BMW prodal loni rekordních více než 2,1 milionu vozů. Odbyt za celý rok mu stoupl o necelých osm procent, hlavně díky poptávce v Číně a ve Spojených státech. Rekordní prodej měl největší světový výrobce luxusních aut už čtvrtý rok za sebou. Oznámila to v pátek firma.

BMW se tak podařilo splnit cíl prodat za celý rok více než dva miliony vozidel. Stalo se tak především kvůli zájmu o sedany řady 3 a řady 5.

Za celý rok automobilka prodala dohromady 2 117 965 vozidel hlavní značky BMW a značek Mini a Rolls-Royce. Zatímco dodávky aut značky BMW byly vyšší o skoro desetinu, prodej aut značky Mini se za celý rok snížil o necelé procento. Důvodem je přechod na modely nové generace.

Už v prosinci ale data ukazují na nárůst poptávky o více než pětinu, což byl rekord za tento měsíc. Rekordní prodejní rok podle dřívějších zpráv zažil i Rolls-Royce, když loni poprvé v historii firmy prodal přes čtyři tisíce aut.

Na pozici světové jedničky na trhu s luxusními auty mají zálusk němečtí konkurenti Audi a Mercedes-Benz, kteří by chtěli BWM časem předstihnout.

Údaje o jejich loňském prodeji zatím k dispozici nejsou. Audi z koncernu Volkswagen na konci roku oznámilo, že v období od ledna do listopadu zvýšilo prodej o desetinu na více než 1,59 milionu vozů. Německý koncern Daimler za stejné období zvýšil prodej luxusních automobilů Mercedes-Benz o 12 procent na 1,487 milionu vozů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist