Reklamní trh loni posílil o 4,8 procenta na 65,7 miliardy korun v ceníkové hodnotě. Z průzkumu společnosti Admosphere vyplývá, že největší růst vykázala televizní a rozhlasová reklama, naopak tisková inzerce v ceníkovém srovnání ztratila asi tři procenta.
Televizní reklama se vzpamatovala z předloňského propadu a podle údajů Admosphere loni vyskočila o 12 procent na ceníkový objem 31,18 miliardy korun. Opětovnému růstu pomohlo uklidnění situace, především díky vstřícnějšímu přístupu televize Nova k reklamním zadavatelům. Víc než tříprocentní nárůst loni vykázal rozhlas, a to na 6,06 miliardy korun.
Jde pivo a Pac-Man dohromady? Budweiser odpoví na Super Bowlu - čtěte ZDE
30 vteřin reklamy při Super Bowlu: 4,5 milionu dolarů - čtěte ZDE
Ceníková hodnota reklamního prostoru se loni snížila u tiskových médií, podle srovnání Admosphere o tři procenta na 17,5 miliardy korun. Zhruba o procento se snížila venkovní reklama na 4,48 miliardy a prakticky nezměněná byla internetová reklama s ceníkovými 6,49 miliardy Kč. Internetovou reklamu studie posuzuje pouze v rozsahu takzvané display, tedy bannerové inzerce, kterou zveřejňuje v rámci projektu AdMonitoring.
Admosphere upozorňuje, že ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist