Reklamní trh loni posílil o 4,8 procenta na 65,7 miliardy korun v ceníkové hodnotě. Z průzkumu společnosti Admosphere vyplývá, že největší růst vykázala televizní a rozhlasová reklama, naopak tisková inzerce v ceníkovém srovnání ztratila asi tři procenta.

Televizní reklama se vzpamatovala z předloňského propadu a podle údajů Admosphere loni vyskočila o 12 procent na ceníkový objem 31,18 miliardy korun. Opětovnému růstu pomohlo uklidnění situace, především díky vstřícnějšímu přístupu televize Nova k reklamním zadavatelům. Víc než tříprocentní nárůst loni vykázal rozhlas, a to na 6,06 miliardy korun.

Ceníková hodnota reklamního prostoru se loni snížila u tiskových médií, podle srovnání Admosphere o tři procenta na 17,5 miliardy korun. Zhruba o procento se snížila venkovní reklama na 4,48 miliardy a prakticky nezměněná byla internetová reklama s ceníkovými 6,49 miliardy Kč. Internetovou reklamu studie posuzuje pouze v rozsahu takzvané display, tedy bannerové inzerce, kterou zveřejňuje v rámci projektu AdMonitoring.

Admosphere upozorňuje, že ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.