Proexportní agentura CzechTrade v loňském roce zrealizovala 1559 placených zakázek pro 909 firem. Počet zakázek se tak meziročně zvýšil zhruba o desetinu. Zahraniční kanceláře agentury pomohly českým výrobcům ke kontraktům za více než 6,8 miliardy korun. Novinářům to ve čtvrtek řekl generální ředitel agentury Radomil Doležal.

"V červenci se zahraniční kanceláře vrátily díky rozhodnutí ministerstva průmyslu a obchodu zpět do působnosti agentury CzechTrade, která je konečně mohla začít systematicky řídit," uvedl Doležal s tím, že od podzimu agentura své služby poskytuje společně s MPO a ministerstvem zahraničních věcí prostřednictvím klientského centra pro export. Ke konci loňského roku měla agentura v zahraničí celkem 47 kanceláří. České firmy mohly využít služeb agentury ve 41 zemích.

"Zaznamenali jsme zvýšený zájem o naše služby a českým firmám jsme prostřednictvím zahraničních kanceláří pomohli k zakázkám v hodnotě 6,8 miliardy korun," poznamenal Doležal. Pracovníci agentury odpracovali na službách pro české vývozce 42 000 hodin, bezmála o pětinu více než loni.

Nejúspěšnějšími pobočkami z hlediska objemu zprostředkovaných obchodů byly v loňském roce kanceláře v Moskvě, Düsseldorfu a Záhřebu. Z hlediska počtu úspěšných obchodních případů se nejvíce dařilo zastoupením v Düsseldorfu, Petrohradě a Stockholmu. Zájem o služby zahraničních kanceláří se zvýšilo o 3,4 procenta, množství úspěšných zakázek o necelou desetinu. Polovina zakázek byla realizována v posledním čtvrtletí.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist