Největší americká automobilka General Motors se rozhodla stáhnout svou německou značku Opel z ruského trhu a ukončit výrobu ve své petrohradské továrně. Firma uvedla, že tak reaguje na prudký pokles poptávky po automobilech v Rusku. GM se v Rusku zaměří na luxusní automobily, a to na značku Cadillac a některé modely Chevrolet vyráběné ve Spojených státech. Celkově ale hodlá přítomnost značky Chevrolet na ruském trhu minimalizovat.
Automobilka předpokládá, že v důsledku reorganizace svých ruských aktivit vykáže v prvním čtvrtletí mimořádné náklady asi 600 milionů dolarů (více než 16 miliard korun). "Museli jsme v Rusku přikročit k rázným opatřením, abychom ochránili své podnikatelské aktivity," uvedl šéf divize Opel Karl-Thomas Neumann. Potvrdil také, že GM hodlá v příštím roce obnovit ziskovost svých evropských aktivit.
General Motors plánuje ukončit výrobu v petrohradské továrně do poloviny roku, do prosince pak chce Opel stáhnout z ruského trhu. Největší evropská automobilka Volkswagen se už dříve rozhodla, že v Rusku ukončí prodej vozů Seat.
Ruský automobilový trh se stal obětí slábnoucí ruské ekonomiky, na kterou doléhají nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist