Nejmenší český mobilní operátor Vodafone loni zmírnil úbytek počtu zákazníků. Počet klientů poklesl o 39 tisíc na 3,24 milionu, o rok dříve však operátorovi ubylo 100 tisíc SIM karet. V posledním loňském čtvrtletí se jejich počet dokonce o 12 tisíc zvýšil. Vyplývá to z dnešních údajů mateřské společnosti Vodafone Group.
Podle zprávy mateřské firmy se české pobočce rovněž loni dařilo zlepšit vývoj výnosů, konkrétní údaj ale nesdělila. Výsledky nekomentovalo ani vedení společnosti Vodafone CR. Podíl zákazníků s předplacenými kartami se snížil ze 41 na 37 procent. Počet uživatelů pevného internetu stagnoval na 12 tisících připojených.
Konkurenční T-Mobile loni zvýšil počet zákazníků zhruba o 170 tisíc na šest milionů a operátorovi se po několika letech poklesu podařilo zvýšit tržby zhruba o jedno procento na 24,1 miliardy korun. O2 klesly provozní výnosy o pět procent na 44,7 miliardy korun. Počet mobilních zákazníků operátora se mírně snížil o 33 tisíc na 5,069 milionu.
Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí Vodafone Group, která získala 100procentní podíl českého operátora od kanadské TIW.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist