Jiří Vaněk (49)

- Vystudoval střední průmyslovou školu strojnickou v Pelhřimově a Dopravní fakultu ČVUT v Praze.
- V roce 1989 nastoupil do tehdejší Karosy jako konstruktér.
- Prošel řadou technických funkcí až se stal šéfkonstruktérem meziměstských autobusů Iveco.
- Od roku 2013 je šéfem vývoje autobusů celé skupiny, loni se zároveň stal generálním ředitelem společnosti Iveco Czech Republic.
- Je ženatý a má tři děti.
- Hovoří francouzsky, italsky, anglicky a rusky.

Jiří Vaněk poskytl týdeníku Ekonom první velký rozhovor, který po svém loňském jmenování generálním ředitelem společnosti Iveco Czech Republic. Jedním z důvodů je nedostatek času, protože rodák z Vodné u Kamenice nad Lipou zároveň zastává také funkci šéfa vývoje firmy Iveco Bus: Zodpovídá tedy za inženýrské činnosti a konstrukční kanceláře od Vysokého Mýta přes tři francouzská vývojová centra až po jihoafrickou Pretorii, kde má skupina nový výrobní závod. Jak se skupině daří v zahraniční?

Loni jste získali největší zakázku v novodobé historii podniku - během dvou let máte dodat 400 nových autobusů pro Deutsche Bahn s opcí na dalších 310. Kdy se dozvíte, zda německý zákazník uplatní opci?

Během vývoje těchto autobusů jsme spolupracovali s managementem Deutsche Bahn, jejich odbornými technickými pracovníky i představiteli odborů, kteří zastupovali řidiče. Postupovali jsme tak, aby vozidlo plně odpovídalo požadavkům zákazníka. Dodávky v současné době plníme přesně podle plánu. Už loni jsme vyrobili a dodali část zakázky, letos budeme pokračovat a první etapa kontraktu by měla být naplněna v červnu 2016. Zároveň nás těší, že zákazník předpokládá opci dokonce až na 350 vozů, a věříme, že ji v dohledné době uplatní.

Čím se vlastně liší autobus pro Německo od ostatních?

V Německu platí doporučení týkající se uspořádání pracoviště řidiče. Tato norma například přesně stanoví, kde má být který ovládací prvek umístěn a jak má vypadat. Němečtí řidiči jsou na to zvyklí a odbory řidičů požadují, aby takto byly vybaveny všechny v Německu provozované autobusy. Tomu jsme se museli přizpůsobit. Stejnou přístrojovou desku ovšem využijeme při dodávkách jiným německým zákazníkům a dokonce i při prodeji autobusů do dalších zemí.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru