Na trhu s tankovacími kartami, jemuž dlouho vévodila společnost CCS, se objevují noví hráči, kteří se snaží přitáhnout zákazníky nabídkou výhodnějších podmínek, zejména slev z běžných cen benzinu a nafty. CCS kvůli tomu ztrácí tržní podíl.
Jedním z nejmladších vyzyvatelů je společnost Axigon, která se chlubí poměrně razantním růstem klientely i odebraného paliva.
Původně dceřiná struktura Hospodářské komory, která měla provozovat velký registr firem, se vyvinula v nákupní alianci a nyní se snaží svým členům nabídnout nejrůznější zvýhodnění vyplývající ze silnější vyjednávací pozice většího uskupení. Nejvýraznější úspěch zatím zaznamenává právě se svými tankovacími kartami.
„Míříme hlavně na menší, lokálně působící firmy, které by samostatně na lepší cenu u benzinek nedosáhly,“ říká ředitel Damir Duraković s tím, že se jejich odběr pohybuje třeba jen ve stovkách litrů měsíčně. Dodává, že meziročně jim počet vydaných karet roste o 30 procent, přičemž v poslední době vydávají 200 nových karet měsíčně.
Poláci chtějí ovládnout českou petrochemii. Babiš a Mládek jednají s PKN Orlen - čtěte ZDE
Češi zarazí plán Poláků na ovládnutí ropných firem. PKN Orlen nedostane Mero a Čepro - čtěte ZDE
V současnosti jde o karty společností Čepro, která provozuje sít EuroOil, a Shell. Za členský poplatek v řádech stokorun měsíčně si členové mohou vybrat buď slevu 0,5 až 1,2 koruny za litr ze stojanové ceny, nebo možnost čerpat na všech pumpách v síti za plošnou cenu, vyhlašovanou a platnou každý týden.
Vzhledem k prohlubujícím se rozdílům mezi cenami u tuzemských pump, kdy rozdíl mezi frekventovanou lokalitou u dálnice a zapadlými kouty venkova může činit i několik korun na litr, využívají klienti Axigonu stále častěji bonus plošné ceny.
Například na konci loňského roku byl rozdíl mezi plošnou cenou nafty a průměrem v ČR počítaným statistickým úřadem přes čtyři koruny. Držitelé karet CCS musí naopak za každý načerpaný litr zaplatit navíc něco přes korunu, a nadto odvádět řadu poplatků za nejrůznější služby související s vedením karty a další administrativou.
Dalším konkurentem CCS v segmentu osobních aut či dodávek je od loňska firma W. A. G. payment solutions. Její karta Eurowag, kterou zatím využívali zejména řidiči kamionů, také rychle roste. Předloni obrat přesáhl hranici 10 miliard korun a objem odebraného paliva loni vzrostl o 30 procent.
Zisk Čepra stoupl skoro o polovinu. Jde o třetí nejlepší výsledek v historii - čtěte ZDE
Agrofert se veze na AdBlue. Míchá močovinu s vodou a lije ji do aut - čtěte ZDE
Proti tomu je Axigon, jehož klienti nakoupí měsíčně palivo za jednotky milionů korun, v českém rybníku stále mřenkou. Vedení firmy ale věří, že díky expanzi se jí podaří prosadit se a zhodnotit realizované investice do rozvoje podnikání.
Loni firma hospodařila se zhruba čtyřmilionovou ztrátou, nicméně doufá, že už letos dosáhne takové velikosti, aby se dostala do černých čísel. Objem čerpaného paliva se firmě podařilo za rok téměř zdvojnásobit na 230 tisíc litrů měsíčně.
„Nejtěžší je přesvědčit firmy, aby se zamyslely nad tím, kolik kde utrácejí, a udělaly ten krok vpřed,“ říká Duraković. Dodává, že úspory při tankování lákají klienty na další služby, které Axigon nabízí, například zvýhodněné nákupy elektřiny či kancelářských potřeb.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist