V nabídce zboží českých internetových obchodů postrádají lidé nejvíc sortiment potravin. Ten chybí pětině lidí, vyplynulo z průzkumu výrobce a provozovatele e-shopů NetDirect.
Kromě potravinářských výrobků Čechům v e-shopech chybí nábytek a bytové doplňky, stavebniny či léky.
S šíří nabídky tuzemských internetových obchodů je bez výhrad spokojena necelá polovina Čechů, určité výhrady k šíři sortimentu má 52 procent lidí.
Nejnáročnější jsou v tomto směru mladí lidé do 26 let. Minimálně jednu z hlavních kategorií zboží postrádá v nabídce českých internetových obchodů skoro 70 procent z nich.
S rostoucím věkem nároky Čechů klesají. Nabídka e-shopů přijde v některém směru nedostatečná zhruba 40 procentům lidí nad 45 let.
On-line nabídku potravin považuje za nedostatečnou téměř pětina respondentů, častěji muži než ženy. Zatímco lidem po padesátce potraviny na internetu nechybějí, 30 procent mladých by podle průzkumu chtělo potraviny v nabídce e-shopů nacházet mnohem častěji.
"Trend nákupu potravin po internetu se začal prosazovat i u nás, což se projevuje rostoucím počtem firem, které takovou službu nabízejí. Lze očekávat, že jich do konce roku ještě několik vznikne," uvedl obchodní ředitel NetDirectu Marek Krška.
Nábytek a bytové doplňky chybějí na internetu pětině žen. Za další částečně nedostatkové zboží v e-shopech považují Češi stavebniny, uvedlo to 17 procent respondentů. Dvanáct procent respondentů by si přálo také širší on-line nabídku léků a drogerie.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist