Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v prvním čtvrtletí roku lehce přes 265 tisíc vozů, což je o 7,2 procenta více než ve stejném období loňského roku. V březnu dodala svým zákazníkům více než 102 tisíc vozů, a poprvé tak překonala hranici 100 tisíc prodaných aut za jeden kalendářní měsíc. Automobilka to uvedla v pondělí na svých webových stránkách.

Úspěšná byla podle firmy třetí generace Škody Fabia, kterou automobilka uvedla na trh na přelomu roku. V červnu na trh přijde nová Škoda Superb. "Nejlepší první čtvrtletí a poprvé více než 100 tisíc prodaných vozů za jeden měsíc jsou dobrým základem pro další vývoj značky. Nicméně očekáváme další náročný rok pro automobilový průmysl. Situace na některých trzích, obzvláště na ruském, zůstává napjatá," uvedl člen představenstva Škody za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

V západní Evropě vzrostl v březnu počet dodávek zákazníkům o 2,6 procenta na 46 600 vozů. Za první tři měsíce letošního roku zde zvýšila Škoda odbyt o 1,6 procenta na 106 tisíc vozů. V Německu, na druhém nejvyšším trhu značky, automobilka v březnu prodala 15,5 tisíce vozů, meziročně o 6,9 procenta více. 

Ve východní Evropě firma minulý měsíc dodala zákazníkům 7100 vozů, což je o 3600 vozů méně než loni v březnu. V prvním čtvrtletí tam bylo zákazníkům dodáno 22 300 aut, meziročně asi o 4200 vozů méně. V Rusku Škoda za obtížné tržní situace prodala v březnu 4600 vozů, meziročně o 3200 méně. První čtvrtletí tam zaznamenalo také pokles, a to přibližně o 3600 vozů na 15,3 tisíce vozů.

Ve střední Evropě automobilka v březnu dodala zákazníkům 15 300 aut, to v porovnání s březnem 2013 představuje nárůst o 14,3 procenta. V prvním čtvrtletí zde vzrostl počet dodávek aut značky Škoda o 15,3 procenta na 43,2 tisíce.

Na nejsilnějším trhu Škody, v Číně, si automobilka v březnu polepšila o 24,4 procenta na 25,2 tisíce prodaných vozů. V prvním čtvrtletí tohoto roku tam zvýšila prodeje o 15,6 procenta, což je 71,7 tisíce vozů.

Nejprodávanějším modelem byla v letošním prvním čtvrtletí Škoda Octavia. Automobilka prodala skoro 112 tisíc těchto vozů, což představuje meziroční nárůst o 18,1 procenta. Druhý nejprodávanější vůz byla Škoda Rapid. Za první tři měsíce tohoto roku se jich prodalo 55,5 tisíce, meziročně o 23,1 procenta více. Na pomyslném třetím místě skončila Škoda Fabia.

Škoda Auto loni zvýšila čistý zisk o 46 procent na 665 milionů eur, což je v přepočtu rekordních více než 18,4 miliardy korun. Každý den automobilka koncernu VW vydělala 50 milionů korun. Tržby vzrostly o 13,9 procenta na 11,76 miliardy eur (320 miliard korun).

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist