Stavební firmy se musejí učit žít s nekončícím prodlužováním výstavby silnic v Česku. Šéf firmy Eurovia Martin Borovka na jednu stranu říká, že dálnice D8 může být příští rok hotová, na druhou stranu se ale obává, že existují rizika, že se to prostě stihnout nedá. Nevadí ani tak sesuvy půdy, jako nejasná legislativa.

HN: Jak je na tom nyní dostavba chybějící části dálnice D8 mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem?

Existuje šance, že by se dálnice měla uvést do provozu v roce 2016. Je tu ale riziko. Vzhledem k tomu, že se tam našlo uhlí a bude ho třeba odvézt, je potřeba část projektu přepracovat. Protože to bude změna stavby před dokončením, bude na to potřeba stavební povolení. To bude vydáno až po změně pravidel, která začala platit 1. dubna 2015. A neví se, zda nebude ministerstvo dopravy vyžadovat i novou EIA (studii dopadů na životní prostředí). To by se pak dálnice dostavět nestihla.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se