Nový typ retraku může díky speciálním pneumatikám a zvýšenému šasi pracovat jak na hladké betonové podlaze ve skladu, tak na nerovném asfaltu při nakládce a vykládce nákladních automobilů.

„Vozíky ETV C jsou ideální pro různou kvalitu podlahy, např. při kombinovaném provozu v hale a venku,“ vysvětluje Joachim Schier, vedoucí produktového managementu vysokozdvižných vozíků společnosti Jungheinrich. „Kromě toho jsou tyto vozíky díky své kompaktní konstrukci a technice výsuvného sloupu vhodné i pro použití v nejužších prostorách. Kombinace těchto vlastností umožňuje zákazníkovi použít jen jeden typ vozíku pro různé aplikace.“

Nový retrak má ve srovnání s předchozí generací efektivnější provoz. Výrobci se podařilo lépe sladit vybavení vozíku - motory s elektronikou a softwarem. „Vozíky umožňují vyšší výkon při překládce zboží a přitom mají nižší spotřebu,“ uvedl Joachim Schier.

 Vozíky ETV C dosahují výšky zdvihu až 7,40 m. Robustní profily sloupu lépe tlumí vibrace a umožňují dosáhnout vyšších zbytkových nosností při zvedání nákladu.

Pro usnadnění práce řidiče a zajištění bezpečného používání jsou vozíky vybaveny intuitivním a ergonomicky umístěným ovládáním. Bezpečnou jízdu v zatáčkách zabezpečuje systém Jungheinrich Curve Control, který automaticky sníží rychlost podle úhlu řízení. Kompaktní vysokozdvižné vozíky jsou díky své konstrukci v kombinaci s technikou výsuvného sloupu vhodné pro šířky pracovních uliček od 2829 mm.

Přepínačem, který patří do volitelného vybavení, může řidič nastavit ovládání řízení na 180 nebo 360 stupňů. Nový vozík ETV C disponuje také panoramatickou ochrannou střechou, která se používá i u jiných vozíků s výsuvným sloupem. Ta nabízí vedle ochrany řidiče i prakticky neomezený výhled.

Ovládací prvky MultiPilot a SoloPilot umožňují rychlé a intuitivní ovládání vozíku. Lze jimi řídit všechny hydraulické funkce, směr jízdy, houkačku i přídavná zařízení, např. volitelné hydraulické nastavování vidlí.

Asistenční systémy

Různé asistenční systémy usnadňují řidičům práci a tím také zvyšují efektivitu jejich výkonu. Například systém Position Control zajistí snadné a rychlé naskladnění do předem definovaných výšek. Nová funkce SNAP tento systém ještě zjednoduší. Tímto tlačítkem může obsluha aktivovat poloautomatickou předvolbu výšky zdvihu. „Podle vychýlení ovladače vozík automaticky pozná, do které regálové police má najet. Manuální volba výšky není nutná,“ vysvětluje Joachim Schier. Pomocí vestavěné váhy pak systém automaticky rozliší mezi naskladňováním a vyskladňováním.

Aby se nepřekročila zbytková nosnost, lze použít asistenční systém Operation Control, který pomocí snímačů průběžně váží hmotnost nákladu a synchronizuje ji s výškou zdvihu vozíku. Optické i akustické signály pak upozorňují řidiče na případné překročení zbytkové nosnosti. 

Související